استقلال با گلباران حریف سعودی صعود کرد

کدخبر: 2362078

تیم فوتبال استقلال ایران با پیروزی برابر نماینده عربستان به مرحله بعدی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد تا در این مرحله حریف یکی دیگر از تیم‌های آبی پوش آسیا از عربستان شود.

هفته آخر دیدارهای گروه اول مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا امروز چهارشنبه با دیدار تیم‌های استقلال ایران و الاهلی عربستان در ورزشگاه الجنوب شهر دوحه پیگیری شد که این دیدار با برتری ۳ بر صفر آبی پوشان ایران به پایان رسید. مهدی قایدی (۲۹)، علی کریمی (۳۸) و شیخ دیاباته (۵۴) برای استقلال گل زدند.

استقلال در این دیدار با سید حسین حسینی، وریا غفوری (۴۶ محمد دانشگر)، روزبه چشمی (۶۶ فرشید باقری)، عارف غلامی، هرویه میلیچ، علی کریمی (۷۲ میلاد زکی پور)، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، مهدی قایدی (۸۴ علی دشتی) و شیخ دیاباته (۸۴ شاهین طاهرخانی) به میدان رفت.

آبی‌های ایران در نیمه اول برخلاف دیدارهای گذشته که نیمه اول خوبی نداشتند نمایش با صلابتی ارائه دادند و توانستند حریف عربستانی را اسیر فوتبال مقدرانه خود کنند.

در دقیقه ۲۹ این دیدار مهدی قایدی که به نظر می‌رسد به شرایط مطلوب فیزیکی خود نزدیک شده است با شوتی زمینی از پشت محوطه جریمه دروازه الاهلی را هدف قرار داد که توپ پس از برخورد به زمین و دست دروازه بان حریف به گل نخست تبدیل شد.

الاهلی که برای جبران گل خورده خود را آماده می‌کند و حملاتی را هم روی دروازه استقلال طراحی کردند، چند دقیقه بعد غافلگیر شدند و گل دوم را هم روی تأثیرگذاری مهدی قایدی دریافت کردند. در دقیقه ۳۸ این دیدار قایدی از جناح راست توپی را روی دروازه الاهلی ارسال کرد که توپ پس از عبور از چند بازیکن روی تیر دوم به علی کریمی رسید و این بازیکن با ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند.

در دقایق باقی مانده بازهم این آبی پوشان ایران بودند که روی دروازه حریف خطرساز کار کردند و توانستند تیم حریف را در زمین خود نگه دارند تا نیمه اول با برتری آبی پوشان به پایان برسد.

استقلال ایجاد نشد و این تیم همچنان اشتها به کارش ادامه داد و خیلی زود هم به گل رسید اما ارسلان مطهری در موقعیت آفساید این گل را به ثمر رساند.

در دقیقه ۵۴ این بازی مهدی قایدی بازهم تأثیرگذار ظاهر شد و با یک حرکت تکنیکی توپ را در جناح چپ محوطه جریمه الاهلی برای علی کریمی آماده کرد تا او سانتر دقیقی را روی سر شیخ دیاباته داشته باشد و این بازیکن هم به زیبایی دروازه حریف را برای بار سوم باز کند.

استقلال در ادامه کار برای حفظ نتیجه بازی تلاش کرد و هر چند صاحب موقعیت‌هایی تا پشت محوطه جریمه تیم الاهلی شد اما میل تهاجمی دقایق قبل را نداشت و بیشتر به فکر حفظ نتیجه بود تا با این پیروزی صعودش به مرحله بعدی را قطعی کند.

استقلال با این پیروزی ۵ امتیازی شد و به همراه الاهلی ۶ امتیازی که از قبل صعودش را قطعی کرده بود راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا شد. در این گروه تیم الوحده امارات از ادامه مسابقات انصراف داده بود و تیم الشرطه عراق هم با ۵ امتیاز رقابت صعود را به استقلال واگذار کرد و حذف شد.

استقلال در مرحله بعدی این مسابقات باید به مصاف تیم الهلال عربستان برود. این دو تیم آبی پوشان آسیا هستند که دیدارهایشان همواره از جذابیت و حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: