نوری المالکی: آمریکایی‌ها باید به طور کامل از عراق خارج شوند

کدخبر: 2362065

نخست وزیر اسبق عراق در مصاحبه‌ای بر لزوم اخراج نیرو‌های آمریکایی از خاک این کشور تاکید کرد.

نوری المالکی، عضو ارشد ائتلاف «دولت قانون» عراق و نخست وزیر اسبق این کشور، در مصاحبه با این شبکه گفت پس از تصویب مجلس نیرو‌های آمریکایی باید از عراق اخراج شوند.

المالکی تاکید کرد «پس از مصوبه پارلمان و تصمیم مردم عراق درباره اخراج آمریکایی‌ها از عراق، نیرو‌های بیگانه به ویژه آمریکایی‌ها باید از این کشور اخراج شوند.»

او در ادامه گفت: «نیرو‌های موجود باید به صورت مستقیم با دولت عراق گفتگو کنند و دولت عراق باید از نیرو‌های آمریکایی بخواهد، فورا برای گفتگو درباره مسئله خروج از عراق بر سر میز گفتگو بنشینند، زیرا پس از تصمیم پارلمان، دولت و گروه‌های مردمی یا نیرو‌های سیاسی عراق دیگر نیرو‌های آمریکایی نمی‌توانند به بقای خود در این کشور ادامه دهند و اگر همچنان به حضور خود ادامه دهند در فرآیند سیاسی مشکل ایجاد خواهد شد. حتی در میان شیعیان. همه می‌ترسند این موضوع را به صراحت بگویند.»

المالکی همچنین تاکید کرد، دولت آمریکا به منافع و اوضاع عراق احترام نمی‌گذارد. او افزود «واشنگتن به هیچ یک از توافق‌های خود با آمریکا پایبند نبوده است.»

المالکی در ادامه گفت «آمریکا به منافع عراق احترام نمی‌گذارد. ما با آمریکا در چارچوب راهبردی توافق کردیم. ما بر این باوریم که منافع ما در این چارچوب است؛ زیرا چارچوب‌های همکاری زمینه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی و همه زمینه‌ها را در بر دارد؛ اما آمریکا به آن پایبند نماند و به هیچ وجه هیچ بخشی از آن را اجرایی نکرد. ما همچنان از آمریکا می‌خواهیم توافق چارچوب راهبردی را اجرایی کند.»

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: