ادعای عربستان درباره توافق هسته ای جدید با ایران

کدخبر: 2362013

شورای وزیران عربستان در نشست سه شنبه خود مدعی شد که هرگونه توافق هسته ای جدید با ایران باید به عدم اشاعه هسته ای منجر گردد.

شورای وزیران عربستان سعودی مدعی شد که هرگونه توافق هسته‌ای جدید با ایران باید به عدم اشاعه هسته‌ای بینجامد.

شورای وزیران عربستان در نشست سه شنبه خود بدون اشاره به زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی در منطقه، افزود که این توافق احتمالی باید به تکمیل تلاش‌های انجام شده برای ایجاد منطقه عاری از تسلیحات کشتار جمعی در غرب آسیا منجر گردد.

این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

همچنین سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به تازگی از آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای حکام این آژانس خواست اطمینان حاصل کنند که عربستان به تعهدات خود ذیل موافقت نامه جامع پادمان پایبند باشد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، طی سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن ابراز نگرانی از عدم اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان توسط عربستان سعودی و سکوت برخی کشورهای مدعی، با اشاره به افشای برخی فعالیت‌های هسته‌ای مخفی عربستان، از آژانس و شورای حکام خواست اطمینان حاصل کنند که عربستان به تعهدات خود ذیل موافقت نامه جامع پادمان پایبند باشد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: