کرملین: آمریکا به تحریم اعتیاد دارد

کدخبر: 2361988

«دیمیتری پِسکوف»، سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) به ادعای «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا برای اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل ماجرای مسمومیت ادعایی «الکسی ناوالنی»، شخصیت منتقد دولت روسیه واکنش نشان داد.

پسکوف در این خصوص به خبرنگاران گفت کرملین درباره اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نظری نخواهد داد.

وی در ادامه گفت واشنگتن «به تحریم اعتیاد دارد» و این موضوع شناخته شده است اما دیگر کشورها آن را تشخیص نمی‌دهند.

سخنگوی کرملین در ادامه همچنین گفت مسکو در بررسی ماجرای مسمومیت ادعایی ناوالنی دچار مشکل شده است، زیرا برخی شواهد از روسیه خارج شده‌اند و برلین نیز اطلاعاتی را درباره این ماجرا ارائه نکرده است.

مایک پمپئو پیش از این مدعی شده بود که آمریکا ممکن است به دلیل ماجرای ناوالنی، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که آمریکا روند پیشرفت پروژه انتقال گاز «نورد استریم۲» را به خاطر این ماجرا متوقف خواهد کرد. این در حالی است که برلین بارها تأکید کرده که این پروژه تکمیل خواهد شد.

الکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است که یکی از رهبران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بود.

او روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خود نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

دولت آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می‌دهند «آلکسی ناوالنی» ۴۴ ساله توسط عامل اعصاب مسموم شده است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: