پروژه آمریکایی-صهیونیستی در فرسایشی سازی جنگ یمن؟!

کدخبر: 2361939

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک هدی القرآن به بررسی موانع توقف جنگ یمن بعد از ۲۰۰۰ روز پرداخته و مهم‌ترین عامل آن را پروژه آمریکایی- صهیونیستی برای فرسایشی سازی این جنگ توصیف کرد.

روابط عمومی بنیاد گفتگو و دوستی ملل؛ گفتگوی زنده‌ مجازی با عنوان «موانع صلح در یمن» با حضور حامد البخیتی، فعال رسانه‌ای و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک الهدی یمن ترتیب دد.

وی در پاسخ به عوامل طولانی شدن جنگ در یمن و عبور آن از مرز 2000 روز به چهار دلیل برای ادامه این جنگ اشاره کرد و گفت که دلیل نخست آن، پروژه آمریکایی - صهیونیستی در منطقه و تقابل طبیعی آن با محور مقاومت است. البخیتی دلیل دیگر برای طولانی شدن جنگ در یمن را ضعف رژیم‌های سعودی و اماراتی در مدیریت منطقه دانست. از نظر وی، دلیل سوم استمرار جنگ، محاصره یمن است که یکی از کشنده‌ترین سلاح‌هایی است که مردم یمن را هدف قرار داده است. البخیتی گفت که دلیل چهارم پنجاه سال انحراف در رفتار و اخلاق و تحریف در عقاید و مفاهیم دینی در یمن بوده است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک هدی القرآن در بخش دیگری از مصاحبه به موانع صلح در یمن پرداخته و توضیح داد که در مفهوم صلح در پروژه آمریکایی و فهم یمنی اختلاف وجود دارد. صلح در پروژه آمریکایی به معنای تحقیر و تسلیم است. این مفهوم برای اشغال فلسطین و هدف قراردادن کشورها و مردم توسعه یافته است.

البخیتی افزود که در یمن، نه تنها ساختار اجتماعی یا هویت یمنی، بلکه نهادهای نظامی، انسجام مردمی و سایر بنیان‌های صلح نیز به طور کامل از بین رفته است.

وی تاکید کرد: فروش سلاح توسط کشورهای غربی، ضعف چین در نبرد اقتصادی، ضعف روسیه در پیشرفت ابتکارات صلح و عدم دیده‌ شدن توسط مردم جهان از موانع صلح در یمن است. این تحلیلگر یمنی اظهار داشت: مورد تعرض واقع شدن محور مقاومت اسلامی و بین المللی، مانع دیگر صلح در یمن است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: