ابراز امیدواری مدیرکل آژانس به تقویت همکاری دوجانبه با ایران

کدخبر: 2361893

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس ابراز امیدواری کرد که توافق اخیر ایران و این سازمان به تقویت همکاری و اعتماد دوجانبه بینجامد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس در بیانیه‌ای ضمن استقبال از توافق اخیر ایران و آژانس ابراز امیدواری کرد که این توافق به تقویت همکاری و اعتماد دوجانبه منجر شود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود در خصوص گزارش‌دهی آژانس به شورای حکام گفت: «من به طور مرتب درباره اجرای تعهدات هسته‌ای ایران به برجام به شورای حکام گزارش می‌دهم».

وی سپس با اشاره به تداوم بازرسی کارشناسان آژانس از برنامه هسته‌ای ایران گفت: «آژانس همچنان به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده ایران طبق توافق پادمانی ادامه می‌دهد. ارزیابی‌ها درباره نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده برای ایران همچنان ادامه می‌دهد».

گروسی در این بیانیه به سفر اخیر خود به تهران اشاره کرد و گفت: «ماه گذشته برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور (حسن) روحانی و دیگر مقام‌های ارشد، به تهران رفتم. ما در خصوص حل برخی مسائل مربوط به اجرای پادمان‌ها که توسط آژانس مطرح شده بود، به توافق دست یافتیم. آژانس متعاقباً طبق پروتکل الحاقی در یکی دو محل مشخص شده توسط ما، دسترسی تکمیلی انجام داد».

شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس از روز دوشنبه ۲۱ سپتامبر تا ۲۵ سپتامبر (۳۱ شهریور تا چهارم مهر ماه) به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به صورت مجازی در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

ادامه دارد ...

ارسال نظر: