قالیباف: باید درباره موضوع «نفت آلودگی» در کشور فکری کرد

کدخبر: 2361862

رئیس مجلس در جلسه شورای هماهنگی رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس ‌گفت: باید درباره موضوع «نفت آلودگی» در بخش‌های مختلف کشور و تاثیر آن بر بخش‌های مختلف فکری کرد.

بابک نگاهداری در تشریح جزئیات نهمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس که صبح امروز (دوشنبه ۳۱ شهریور) از ساعت ۶ تا ۸ در کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: در این جلسه اولویت های پیشنهادی کمیسیون انرژی مورد بحث و تبادل نظر اعضای جلسه قرار گرفت.

وی در توضیح اولویت‌های کمیسیون انرژی، از طرح و بررسی موضوعات تقنینی و نظارتی مرتبط با حوزه خام فروشی، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش، اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید و طرح‌های توسعه ای عرضه انرژی با ملاحظه بهره‌وری، توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا، حکمرانی، اصلاح ساختار و مدیریت دارایی‌ها و دیپلماسی انرژی و امور بین‌المل در این نشست خبر داد.

نگاهداری ادامه داد: رئیس مجلس در این جلسه با اشاره به اینکه در موضوع حکمرانی در حوزه نفت و گاز هنوز تعیین تکلیف درست و کامل صورت نگرفته، تاکید کرد که مجموع ذخایر نفت و گاز ما ، حدود ۱۹.۵ درصد منابع شناخته شده دنیاست. همچنین قالیباف تاکید کرد که اگر در همه شئون زندگی و اداره کشور دقت کنیم، ردپای نفت را می‌بینیم و «نفت‌آلودگی» در همه حوزه ها مشهود است.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، تاکید کرد: رییس مجلس از کمیسیون انرژی و مرکز پژوهش های مجلس خواست که به موضوع حکمرانی نفت و گاز به عنوان یک پیشران اصلی در کشور به صورت ویژه و همه‌جانبه بپردازند.

بر اساس این گزارش، جلسات مشترک هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون ها با هدف رسیدن به برنامه راهبردی عملیاتی مجلس یازدهم و از طریق احصای اولویت‌های هر کمیسیون با نظر کمیسیون مربوطه، پیشنهادات مرکز پژوهش‌ها، نظرات دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با موضوعات و نظر حاضران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: