ظریف: ترامپ هر چه زودتر تغییر رویه دهد

کدخبر: 2361846

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت رئیس جمهور آمریکا باید پیش از آنکه وزیر خارجه این کشور، آمریکا را بیشتر به مضحکه جهانی تبدیل کند تغییر رویه دهد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران عصر یکشنبه در پیامی در توئیتر به تهدیدات «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورهایی که بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را نادیده بگیرند اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «جهان به برقراری مجدد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل نه می‌گوید اما آقای "ما دروغ گفتیم، ما تقلب کردیم، ما سرقت کردیم" (کنایه به پامپئو) کسانی را که از زندگی در این جهان موازی خودداری می‌کنند تهدید به مجازات می‌کند.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «دونالد ترامپ باید پیش از آنکه پامپئو بیشتر آمریکا را به یک مضحکه جهانی تبدیل کند تغییر رویه دهد.»

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: «امروز، آمریکا از بازگشت عملاَ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.»

در واکنش به این اقدام آمریکا، نمایندگی چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در توییتی در این زمینه نوشت: «اینک وقت خاتمه دادن به نمایش مسخره خود آرایی شده (از سوی آمریکا) است. تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد (علیه ایران) همچنان رفع‌شده خواهند ماند. موضع تمام طرف‌های مانده در برجام نیز مشخص است: آمریکا دیگر جزو مشارکت‌کنندگان در برجام نیست و ادعای فعال ساختن مکانیسم ماشه این کشور فاقد اعتبار است. ما متعهد به حفظ این توافق هستیم.»

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: