بی‌رحمی کرونا در فرانسه

کدخبر: 2361763

در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در فرانسه ثبت شده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در فرانسه ثبت شده است. یکی از این افراد «برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه است. لومر از ابتلای خود به کووید ۱۹ خبر داد. وی در قرنطینه به سر می‌برد و هیچ علائم بیماری ندارد.

بر اساس این گزارش، فرانسه از این پس از تست بزاقی برای غربالگری کرونا استفاده می‌کند. مقامات بهداشتی فرانسه با استفاده از این شیوه برای غربالگری موافقت کردند، اما این آزمایش تنها برای کسانی اجرایی می‌شود که علائم بیماری دارند. دادن تست بزاق موجب می‌شود بیماران آزمایشی را که در آن نمونه از انتهای بینی برداشته می‌شود، ندهند.

اما کارشناسان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این آزمایش به اندازه کافی موثر است. طبق مطالعات صورت گرفته میزان حساسیت این آزمایش اندکی کمتر از نمونه گیری از داخل بینی است، اما با این حال قابل استفاده است.

«دومینیک لو گولودک» از مقامات بهداشتی فرانسه می‌گوید خبر خوب این است که در میان افرادی که علائم بیماری دارند نتیجه نمونه گیری بزاقی به اندازه کافی برای قابل پذیرش بودن خوب است.

در مورد افرادی که علائم بیماری ندارند آزمایش بزاقی از میان هر چهار فرد آلوده تنها برای یک نفر مثبت می‌شود و از همین رو توصیه نمی‌شود.

تنها مزیت این آزمایش سهولت در نمونه گیری است. پزشکی در گویان فرانسه می‌گوید در این نوع آزمایش نیاز نیست افراد آموزش دیده به کار گرفته شود و حتی در شرایطی فرد به تنهایی می‌تواند نمونه را آماده کند.

این در حالی است که کارشناسان توصیه می‌کنند این آزمایش برای کسانی مانند کودکان و افراد سالمند که قادر نیستند به راحتی اجازه نمونه گیری از انتهای بینی را بدهند، انجام شود

گفتنی است تا کنون بیش از ۳۰ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۹۵۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: