وزیر جهاد کشاورزی از بازار تخم مرغ گفت

کدخبر: 2361752

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روند رو به افزایش صادرات تخم‌مرغ باعث افزایش قیمت این محصول شد که با اقدامات صورت گرفته بین دو تا سه روز آینده بازار این محصول متعادل می‌شود.

«کاظم خاوازی» روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به منظور توانمندسازی زنان روستایی و عشایری براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی و آموزش و ترویج مصرف محصول سالم و استاندارد در سطح کشور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار تخم مرغ و اجرایی نشدن قیمت ۲۶ هزارتومانی هر شانه در بازار افزود: اکنون روی مجوز صادرات تخم‌مرغ کار می شود تا با به حداقل رساندن مجوزها بازار این محصول به حالت عادی بازگردد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت جدید هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی حدود ۲۶ هزارتومان است، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش صدور مجوزهای صادراتی منجر به متعادل شدن قیمت تخم مرغ می شود تا جایی که برای مصرف کنندگان محسوس خواهد شد.

وی با تاکید براینکه کاهش تولید رخ نداده است اظهارداشت: علاوه بر تشدید نظارت ها بر قیمت تخم مرغ توسط سازمان تعزیرات کشور، تیمی نظارتی در وزارت جهاد کشاورزی نیز تشکیل شده که این امر مورد استقبال تولیدکنندگان برای افزایش تولید قرار گرفته است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: