حمایت بدون وقفه «بورل» از سازش امارات و بحرین با اسرائیل

کدخبر: 2361735

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، بار دیگر حمایت این اتحادیه از توافقات سازش امارات متحده عربی و بحرین با تل‌آویو حمایت کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی روز جمعه (دیروز) با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره توافقات اخیر سازش دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس با این رژیم تبدل نظر کرد.

جوزپ بورل با انتشار یک پیام توییتری از تماس تلفنی روز گذشته خود با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این پیام نوشت: «من با گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل تماس گرفتم تا درباره همکاری دوجانبه و عادی سازی روابط بین اسرائیل، امارات متحده عربی و بحرین صحبت کنم».

وی افزود: «من بر ضرورت از سرگیری گفت‌و‌گوهای معنادار بین اسرائیل و فلسطینیان برای رسیدن به راه حل مبتنی بر مذاکره و راهکار دو دولت تاکید کردم».

دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم درباره این تماس تلفنی بورل بیانیه صادر کرد و خبر داد: «آنها (بورل و اشکنازی) درباره مسائل مرتبط با دستور کار دوجانبه بین اتحادیه اروپا و اسرائیل تبادل نظر کردند».

دفتر بورل اعلام کرد که او و وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس «درباره آخرین تحولات منطقه صحبت کردند و هر دو موافقتشان را درباره منافع مشترک و متقابل تشدید همکاری دوجانبه ابراز داشتند».

طبق این بیانیه، بورل «بار دیگر حمایت اتحادیه اروپا از عادی‌سازی روابط بین اسرائیل با امارات عربی متحده و بحرین را اعلام و بر آمادگی (اتحادیه اروپا) برای همکاری به منظور تقویت همکاری منطقه‌ای برای داشتن یک خاورمیانه صلح آمیز، با ثبات و توام با رفاه تاکید کرد.

در پایان بیانیه دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است: «او (جوزپ بورل) بر ضرورت از سر گیری مذاکرات معنادار بین اسرائیل و فلسطینیان در جهت رسیدن به یک راه‌حل مبتنی بر راهکار دو دولتی تاکید کرد؛ راه‌حلی که مولفه‌های قوانین بین‌المللی و اصول بین‌المللی مورد توافق (کشورهای جهان) را محترم می‌شمارد».

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو ۲۳ مرداد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنین روز ۲۱ شهریور اعلام کرد بحرین هم تصمیم گرفته روابط خود با رژیم اسرائیل را علنی کند.

به دنبال این تحولات، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسم 25 شهریور ماه در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: