فرمانده کل ارتش: آنچه را بخواهیم می‌توانیم بسازیم

کدخبر: 2361699

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توانسته‌ایم علی‌رغم تحریم ۴۰ساله و محدودیت‌هایی که دشمنان برای کشورمان بوجود آورند، توانایی دفاع از خودمان را در تمام عرصه‌ها، حفظ کنیم.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: کسانی که در دوران دفاع مقدس بودند، باید ابعاد دفاع مقدس را بگویند تا ثبت شود و اسناد و مدارک موجود را باید حفظ کنند.

وی تصریح کرد: هر پدیده تاریخی با یک مقدار تحریف مواجه می‌شود، اما اصل و اساس آن پدیده تاریخی برای انتقال به آیندگان باقی می‌ماند، به خصوص آن پدیده تاریخی که مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد؛ مثل وقایع عاشورا.

موسوی افزود: به واقعه عاشورا هم تحریف‌هایی چسبید اما اصل و مبنای نهضت اباعبدالله (ع) باقی مانده است.

دفاع مقدس از جنس عاشورا و در امتداد خط عاشورا بود

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس از جنس عاشورا و در امتداد خط عاشورا بود، گفت: گاهی تحریف‌هایی هم در فرهنگ دفاع مقدس انجام می‌گیرد، اما بیشتر آن دارای سند است، اتفاق افتاده و اصل و اساس آن درست است.

فرمانده کل ارتش ضمن اشاره به اینکه آدرس دقیق را به آیندگان بدهیم، تا برابر آن آدرس از این کشور دفاع کنند، بیان کرد: همه ما اعم از پژوهشگران و کسانی که خاطرات را نقل می‌کنند باید در این باره تلاش کنند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سؤال میزان که شعار «ما می‌توانیم»، چقدر در ارتش محقق شده است؟ اظهار کرد: شما اصحاب رسانه چشم‌های ملت هستید و در رژه‌ها و رزمایش‌های مختلف می‌بینید که ما توانسته‌ایم علی‌رغم تحریم ۴۰ساله و محدودیت‌هایی که دشمنان برای کشورمان بوجود آورند، توانایی دفاع از خودمان را در تمام عرصه‌ها، حفظ کنیم.

توانستیم توان دفاعی خودمان را ارتقاء دهیم آنچه که می‌خواهیم بسازیم و از آن استفاده کنیم

موسوی گفت: تاکنون توانستیم توان دفاعی خودمان را ارتقاء دهیم آنچه که می‌خواهیم بسازیم و از آن استفاده کنیم.

نمایشگاه نهضت قطعه‌سازی روز پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۹ با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» افتتاح و در این نمایشگاه از گیربوکس بومی دریایی پیشرفته ساخته شده سازمان صنایع دفاع این وزارتخانه رونمایی شد.

امیر محمد صفاراحدی دبیر نمایشگاه نهضت قطعه‌سازی صنایع دفاعی اخیراً در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به این گزاره مقام معظم رهبری که «تحریم‌ها نعمت بزرگی بود»، گفت: صنعت دفاعی از ابتدا، با تحریم‌های ظالمانه مواجه بود و در چنین شرایطی نهضت قطعه‌سازی را شروع کردیم و این نهضت جزو برنامه‌های لاینفک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای توسعه سامانههای دفاعی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به صورت خاص از سال ۱۳۸۹ نهضت قطعه‌سازی را به وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» ابلاغ کردند و ما به صورت منسجم و برنامه‌ریزی شده شروع کردیم.

صفاراحدی ادامه داد: اقلامی که گلوگاهی و تحریمی بودند در دستورکار قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت‌های ملی، بخش خصوصی، مراکز دانش‌بنیان، دانشگاه‌هاها و مراکز صنعتی توانستیم بحمدالله بخش عمده‌ای از قطعات گلوگاهی و تحریمی را بومی کنیم و این ظرفیت در سطح ملی ایجاد شد.

سردار رضا مظفری‌نیا معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» نیز با بیان اینکه استفاده از سر ریز دستاوردهای صنایع دفاعی در بخش ملی در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است، گفت : بخش قابل توجهی از صنایع مشترک است و فناوری صنایع دفاعی می‌تواند در اختیار همه قرار بگیرد.

«خبرگزاری میزان»

ارسال نظر: