روحانی: به اندازه کل تاریخ کشور در این دولت، ساخت و تجهیز بیمارستان انجام شد

کدخبر: 2361676

رئیس‌جمهور گفت: اگر بازسازی و نوسازی تخت‌های بیمارستانی را در کنار ایجاد تخت قرار دهیم، مجموعاً به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال ۹۲ انجام گرفته در این دولت انجام گرفته و تکمیل خواهد شد و این موجب شادمانی ماست.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز(پنجشنبه ۲۷ شهریور) در آیین افتتاح طرح‌های کشوری وزارتخانه‌های مختلف گفت: علی رغم فشارهای اقتصادی، روند توسعه بهداشت و درمان در سال ۹۹ نه‌تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه امسال ما مصمم هستیم بیش از ده هزار تخت بیمارستانی را تا پایان سال و ماه‌های اولیه سال بعد افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور به طور معمول ۱۰۰۰-۱۴۰۰ تخت به افتتاح می‌رسیده، گفت: امسال رقم بسیار خوبی در این زمینه داریم، علی رغم فشارهای اقتصادی به دلیل اینکه نیاز ما به بهداشت و تخت‌های بیمارستانی بیش از روزها و سال‌های قبل احساس می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اینکه امروز ۸ طرح مهم بیمارستانی را در یک روز افتتاح کردیم به‌همراه ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی و تخت مراقبت‌های ویژه و تجهیزات بیمارستانی حائز اهمیت است و نشان دهنده این است که دولت همچنان مسئله طرح تحول سلامت را به‌عنوان اولویت مهم مدنظر قرار دارد و تا آخرین روزهای خدمت در دولت به آن توجه دارد.

روحانی تصریح کرد: یکی از افتخارات دولت که در تایخ این کشور باقی خواهد ماند، تلاش پیگیری دولت، بخش خصوصی و همه مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها بوده است. اگر بازسازی و نوسازی تخت‌های بیمارستانی را در کنار ایجاد تخت قرار دهیم، مجموعاً به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال ۹۲ انجام گرفته در این دولت انجام گرفته و تکمیل خواهد شد و این موجب شادمانی ماست.

وی ادامه داد: البته همه ما می‌دانیم که تجهیزات، تخت، بیمارستان و وسایل تشخیصی همه فرع است؛ آنچه در بخش درمان مهم است بخش نیروی انسانی است، پزشکان مجرب و پرستان ما و بخش‌های پیراپزشکی و بخش‌های دیگر درمان. این نیروی انسانی است که خوب می‌فهمد و خوب درس می‌خواند و مهارت کسب می‌کند و در روز سختی‌ها فداکاری می‌کند و خودش را آماده می‌کند تا مردم سالم بمانند و جان خودش را فدای مردم می‌کند. درود می‌فرستیم به همه پرستاران، پزشکان و کادر درمانی و طلب علو درجات برای همه شهیدانی داریم که در این دوران هفت ماهه جان عزیز خودشان را فدای سلامت ملت عزیز ما کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان همپا با توسعه بخش های سخت افزاری حوزه بهداشت و درمان، در حوزه نرم افزاری این بخش نیز در حال یک تلاش شبانه روزی هستند.

روحانی در ادامه با اشاره به افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال احمر در سراسر کشور، نقش این مراکز را در امداد و نجات در روزهای سخت بسیار مهم خواند و بر آموزش مردم در این عرصه تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه باید اردوگاه های هلال احمر برای جوانان در فصل تابستان فعال شوند، گفت: جوانان در اردوهای تابستانی باید مهارت های لازم را در زمینه امداد و نجات کسب کنند.

روحانی با تاکید بر اهمیت آموختن مهارتهای بهداشتی و عمل به آن در فرهنگ زندگی افراد، ابراز امیدواری کرد که مردم همه توجهات لازم را به اصول بهداشتی داشته باشند، تا بتوانیم با افتخار بیشتر ماه‌های پرخطر پیش رو در پاییز و اسفند را که با مشکلات احتمالی بیماری کرونا و آنفلوآنزا همراه خواهد بود، پشت سر بگذرانیم.

در مراسم امروز که بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید بود، بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توانبخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال به طور رسمی آغاز شد.

برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: