اقلیت‌های نژادی آمریکا، بیشترین آسیب را از کرونا دیدند

کدخبر: 2361629

بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا نشان می‌دهد که ۷۸ درصد از میزان فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده، در میان اقلیت‌های نژادی کمتر از ۲۱ سال به ثبت رسیده است.

بر اساس بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا طی‌ ماه‌های فوریه تا ژوئیه، ۷۸ درصد از میزان مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا، در میان اقلیت‌های نژادی آمریکا که سنی کمتر از ۲۱ سال داشته‌اند، به ثبت رسیده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صاباح»، بر اساس این مطالعه، از میان ۱۲۱ مورد فوتی ثبت شده بر اثر این ویروس کشنده، ۴۵ درصد را بومیان آمریکای لاتین، ۲۹ درصد را سیاهپوستان و ۴ درصد دیگر را نیز شهروندان آمریکایی‌-هندی‌ و بومیان ایالت آلاسکا به خود اختصاص داده‌اند.

نوجوانانی که در آمریکا کمتر از ۲۱ سال سن دارند، ۲۶ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

با این وجود، میزان مرگ و میر‌ کودکان و نوجوانان بر اثر کرونا، بسیار کمتر از بزرگسالان بوده است.

اما بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا همچنین اثبات کرده که کودکان و نوجوانان نیز از این بیماری و شرایط بعد از آن، مصون نیستند.

دیگر بررسی‌ها نیز نشان می‌دهند که پسران و مردان آمریکایی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. بررسی اخیر نشان می‌دهد، ۶۳ درصد از میزان فوتی‌های کرونا در میان این گروه ثبت شده است.

سه چهارم مرگ و میر‌های ناشی از کرونا نیز مربوط به افرادی بوده که با بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای مانند چاقی و بیماری‌های تنفسی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

از میان کودکانی که جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند ۱۲ کودک سنی کمتر از یک سال داشته‌اند و نوجوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله نیز حدوداً نیمی از آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وبگاه پالیتیکو گزارش داده که فشار مقامات دولت ترامپ مانع از انتشار این بررسی‌ها شده است.

بر اساس گزارش این وبگاه خبری-تحلیلی این مقامات با واژه کودکان و نوجوانان در این بررسی‌ها مخالف بوده‌اند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام شمار کلی قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به رقم ۱۹۵ هزار و ۷۶۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که تعداد مبتلایان از ۶.۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: