هند: چین ۱۰ هزار نیروی دیگر در «لاداخ» به خط کرد

کدخبر: 2361625

با تشدید تنش‌ها میان هند و چین که هر دو قدرت هسته‌ای محسوب می‌شوند، از هفته گذشته چین ۱۰ هزار نیروی دیگر به منطقه «لاداخ» اعزام کرده است.

به گفته منابع دولتی هند، چین ۱۰ هزار نیروی دیگر در مرز «لاداخ» مستقر کرد.

هم چین و هم هند نیرو‌های خود را در سرزمین هیمالیایی لاداخ، مستقر می‌کنند، منطقه‌ای که این دو رقیب به مدت پنج ماه است، بر سر آن دچار اختلاف شده‌اند. در حالی که گفتگو‌های دیپلماتیک به منظور کاستن از تنش‌ها در جریان است، استقرار گسترده توپخانه و تجهیزات نظامی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

منابع دولتی در دهلی‌نو افشا کردند، با تشدید تنش‌ها میان دو رقیب که هر دو قدرت هسته‌ای محسوب می‌شوند، از هفته گذشته چین ۱۰ هزار نیروی دیگر به منطقه لاداخ اعزام کرده است. با اعزام این نیرو‌های جدید ارتش آزادیبخش خلق چین به مرز، تعداد نیرو‌های چینی مستقر در این منطقه به حدود ۵۲ هزار نفر می‌رسد. ۱۵۰ جنگنده و موشک‌های زمین به زمین هم در این منطقه مستقر شده‌اند.

هند و چین استقرار نیرو‌های خود را تا پیش از فصل سرما که از نوامبر آغاز می‌شود و همه راه‌های ارتباطی به دلیل بارش سنگین مسدود می‌شوند، انجام می‌دهند. این تحولات کمی پس از آن روی داد که وزرای دفاع و وزرای امور خارجه دو کشور در نشست خود در مسکو در چهارم سپتامبر و دهم سپتامبر، برسر حفظ صلح و آرامش در طول مرز توافق کردند.

هند و چین بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند. این مرز مشترک از منطقه «لاداخ» در شمال تا ایالت «سکیم» هند امتداد می‌یابد.

تنش‌ها میان دو کشور در اواسط ژوئن شدت یافت، زمانی که ۲۰ سرباز هندی در یک رویارویی خشونت آمیز با نیرو‌های چینی کشته شدند. پکن هیچگاه گزارش رسانه‌ها درباره تلفات خود را تایید نکرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: