ترامپ: تنها چند هفته با واکسن کرونا فاصله داریم

کدخبر: 2361596

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد واکسن کرونا تا چند هفته آینده در دسترس خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر خبر از قریب الوقوع بودن دسترسی به واکسن کرونا طی هفته‌های آتی داد.

دونالد ترامپ، که سعی در بهره برداری از فاجعه شیوع کرونا در آمریکا به نفع خود دارد، روز چهارشنبه به خبرگزاری بلومبرگ گفت واکسن کرونا ممکن است تا ۴ هفته دیگر آماده استفاده باشد. ترامپ بار دیگر به تعریف و تمجید از عمکلرد ادعایی دولت خود پرداخت و گفت شاید در دولت قبلی بخاطر سازمان غذا و دارو و نیز گردآوری مصوبات، سال‌ها زمان می‌برد تا واکسن کرونا تهیه شود، اما ما تنها چند هفته با آن فاصله داریم. احتمالا ۳ یا ۴ هفته.

نگرانی‌های در خصوص فشار دولت آمریکا بر سازمان غذا و دارو برای تائید واکسن کرونا تا پیش از انتخابات سوم نوامبر مطرح است. این در حالیست که شرکت‌های دست اندرکار ساخت واکسن کرونا اعلام کردند تا پیش از بررسی‌های دقیق و تعیین میزان اثربخشی، هیچ واکسنی ارائه نخواهد شد.

پیشتر دکتر «آنتونی فائوچی»، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید در کارگروه مقابله با شیوع کرونا، در سخنانی اعلام کرد که احتمالا واکسن کرونا تا روز انتخابات آمریکا آماده نخواهد شد.

آنچه بدیهی به نظر می‌رسد، رئیس جمهور آمریکا که عملکرد فاجعه باری در مدیریت بحران کرونا از خود بر جا گذاشته، سعی دارد واکسن کرونا، حتی به شکل تایید نشده آن، را به عنوان برگ برنده انتخاباتی خود رو کند. شاید از این روزن مفری برای گریز از تبعات کارنامه پر چالش ۴ ساله ریاست جمهوری خود در سوم نوامبر بیابد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: