سپاه گوشزد کرد؛ حساسیت‌های حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر زن

کدخبر: 2361587

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، گفت: تمامی دستگاه‌ها با هم اقدام جدی و قابل ملاحظه‌ای در حوزه جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر زن انجام نداده‌اند.

سردار محمدرضا یزدی اظهار کرد: در ارتباط با بازپروری معتادان متجاهر خانم متأسفانه اقدامات جدی و مؤثری تا به حال صورت نگرفته است.

وی افزود: البته اقدامات کوچکی صورت گرفته و به عنوان مثال مراکزی تحت عنوان مراکز بهاران برای نگهداری این دسته از افراد جامعه اختصاص داده شده است. اما هیچ نهادی و مراکز تکاپوی جمع‌آوری معتادان متجاهر خانم را نداشته و جواب هم نگرفته‌اند.

تمامی دستگاه‌ها در جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر زن کوتاهی کردند

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کوتاهی از طرف چه نهادی بوده است که تا به الان در حوزه جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر خانم موفق نبوده‌ایم؟ گفت: هم تعداد مراکز برای جمع آوری این دسته از معتادان کم بوده است و هم تمامی دستگاه‌ها با هم اقدام جدی و قابل ملاحظه‌ای انجام نداده‌اند.

سردار یزدی گفت: در این زمینه (جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر زن) هم بهزیستی باید اقدام کند، هم شهرداری و هم سایر دستگاه‌هایی که به نوعی از بودجه کمک به زنان بدسرپرست و زنان بی سرپرست استفاده می‌کنند.

وی افزود: مجموعه‌ای از برخوردها برای نگهداری و جمع آوری زنان معتاد باید به کار گرفته شود و تمامی دستگاه‌ها پای کار بیایند. چرا که این گروه از آسیب پذیری بیشتری نسبت به گروه‌های دیگر برخوردارند و باید در این حوزه اقدامات موثرتری صورت گیرد.

اگر دستگاهی پای کار نیاید خودمان به تنهایی اقدام می‌کنیم

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مجموعه سپاه تهران در حوزه زنان معتاد متجاهر ورود داشته است یا خیر؟ تأکید کرد: سپاه تهران از سال گذشته پیشنهاداتی برای این موضوع داده است اما هنوز وارد موضوع جمع‌آوری و بازپروری زنان معتاد متجاهر نشده است. شیوه کار ما در سپاه تهران به این صورت است که اول کارهای کارشناسی و تحقیقاتی انجام می‌دهیم و هر زمان که به نتیجه برسیم در کوتاه‌ترین مدت وارد عمل می‌شویم. ما هنوز برای جمع‌آوری و نگهداری زنان معتاد متجاهر به نتیجه کارشناسی کاملی نرسیده‌ایم. هر زمان که نتیجه ما تکمیل شود، حتی اگر هیچ دستگاهی از ما پشتیبانی نکند، ما به تنهایی به این امر ورود می‌کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال برای جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر کار تحقیقاتی یک ساله انجام دادیم اما بعد از اتمام کار تحقیقاتی بلافاصله وارد عمل شدیم.

حساسیت‌های حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر زن

سردار یزدی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که کار کردن در حوزه زنان معتاد متجاهر حساسیت دارد این است که ما در تهران نمی‌توانیم این خانم‌ها را به بیرون از شهر ببریم و باید در شهر، محلی برای اصلاح و بازپروری آنها ایجاد کنیم و مسائلی از این دست.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در حوزه جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر مجموعه‌ای برای پذیرش معتادان بالای ۶۵ سال سن و دارای زخم باز داریم یا خیر، اظهار داشت: ما در مجموعه‌ای که برای جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر ایجاد کرده‌ایم، توانایی پذیرش معتادان بالای ۶۵ سال را داریم اما برای معتادان متجاهر زخم باز شرایطی نداریم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: