حاجی‌بابایی: بازگشایی مدارس تخلف بود

کدخبر: 2361539

نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه ستاد کرونا تا امروز اعلام نکرده که بلاخره موافق بازگشایی حضوری مدارس هست یا خیر؟ گفت: آموزش و پرورش نباید تخلف قانونی می‌کرد چون بر اساس مصوبه مجلس شروع مدارس یکم مهرماه است.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آموزش و پرورش نباید تخلف قانونی می‌کرد چون بر اساس مصوبه مجلس شروع مدارس یکم مهرماه است و این یک تخلف قانونی بود؛ علاوه بر اینکه ستاد کرونا تا امروز اعلام نکرد که بالاخره موافق باز شدن حضوری مدارس است یا خیر.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس را پیشاپیش به همه ملت ایران و ایثارگران تبریک عرض می‌کنم گفت: کشورهایی مثل امارات با رفتارهای خائنانه‌ای که در جهان اسلام انجام می دهند باید بدانند در آینده نه چندان دور نتیجه خیانت های خودشان را به جهان اسلام از طرف ملت های بزرگ مسلمان دریافت خواهند کرد.

حاجی بابایی افزود: رژیم صهیونیستی بداند که ملت‌های مسلمان دشمن درجه یک او هستند به دلیل رفتارهای مشمئز‌کننده ای که در منطقه ما اعمال می‌کنند و خیانت‌هایی که به ما مسلمانان دارند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت معیشت مردم تصریح کرد: دولت و مجلس بدانند که وضعیت عمومی اقتصاد خوب نیست و حال مردم مناسب نیست سیاست‌های اقتصادی باید به شکلی ساماندهی شود که مردم بتوانند از این وضعیت به وجود آمده وضع این بحران که در برخی از امور ایجاد شده با صلابت عبور کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ملت ایران همیشه با صلابت از معبر ها عبورکرده اما رفتارها و عملکردهای نادرستی که بعضاً در اقتصاد و سیاست گذاری ها انجام می پذیرد شایسته ملت بزرگ ایران نیست گفت: سرمایه‌گذاری باید در کشور انجام بپذیرد و حرف اول و آخر ما سرمایه گذاری است.

حاجی بابایی ادامه داد: سرمایه‌گذاری یعنی ما نقدینگی را به شکلی هدایت کنیم که نتیجه هدایت ما ایجاد شغل رونق اقتصادی و در نتیجه رفاه و معیشت عمومی باشد. بعضی از سیاستگذاری ها متاسفانه تعریف مشخصی ندارند و نوع هزینه ها و درآمدها و عدم شفافیت در بودجه و عدم شفافیت در رفتارها و برخی از سیاستگذاری ها متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور را به سمتی سوق داده که ملت بزرگ ایران را با چالش روبرو کرده است.

وی افزود: باید بدانیم و بدانند که وقتی در این کشور نرخ اجناس و کالاها هر روز در حال تغییر است نتیجه بی مدیریتی و عدم برنامه ریزی دقیق و عدم تفکر و اندیشه مبتنی بر اسلام ناب و عدم اعتقاد بر این است که ملت بزرگ ایران می توانند بر اساس اقتصاد مقاومتی بهترین زندگی را در کشور داشته باشند اما اتکا به تفکر غیر از اقتصاد مقاومتی متاسفانه کشور را با چالش های گوناگون روبرو کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ما باید بدانیم که در کشور جمهوری اسلامی ایران نیروی انسانی داریم و کمبود پول نداریم و ما در جمهوری اسلامی ایران رهبری قدرتمند و قوی و مدیر و مدبر داریم و ما در کشورمان اسلامی قدرتمند و جاودانه داریم گفت: اما چرا مشکلات اقتصادی داریم؟ مشکل اقتصادی از آن کسانی است که اعتقاد عمیق و واثق به مسائل دینی و اعتقادی ندارند. مشکل اساسی کشور امروز نبود عدالت در مسائل گوناگون است.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه مجلس انقلابی باید به دنبال عدالت شد تصریح کرد: عدالت یعنی اینکه همه مردم بتوانند در شغل و حقوق در شرایط مساوی زد عادلانه قرار بگیرند. مجلس انقلابی باید مبارزه با مفاسد را در قانون گذاری شروع کند و اشرافی گری بزرگ‌ترین معضل این کشور است و باید مجلس انقلابی با اشرافی‌گری مبارزه کند.

نماینده مردم همدان در مجلس وی با بیان اینکه در کشور جمهوری اسلامی می‌شود کار کرد و حل مشکلات سخت نیست اما سخت تر از حل مشکلات این است که وقتی کاری در کشور انجام پذیرفت به نام چه کسی تمام بشود تصریح کرد: امروز گروه بندی ها و جناح بندی ها و سایه ۱۴۰۰ بر سر مجلس و دولت و کشور حکمفرما است. ما باید بدانیم که مجلس و دولت و مردم نباید قربانی انتخابات‌ شوند و باید بدانیم که کشور و مردم نباید قربانی رفتارهای سلیقه‌ای و گروهی و حزبی قرار بگیرند.

با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که ملت بزرگ ایران بتوانند به اهداف خود در انقلاب اسلامی برسند گفت: ما در کشور «مشکل نمی‌دانم» نداریم و مجلس شورای اسلامی کار را شروع کرده و ما باید در مجلس کاری انجام دهیم که امروز نیاز واقعی و صددرصد مردم است و بر همین اساس بر اساس طرح یک فوریتی مجلس شورای اسلامی،‌ کمیسیون برنامه و بودجه بحث کالاهای اساسی را ح می‌کند و به فضل الهی در این هفته به پایان می‌رساند.

حاجی بابایی در همین رابطه ادامه داد: اگر هفته آینده در دستور کار مجلس قرار بگیرد اولین گام عملیاتی برای رسیدن به عدالت اجتماعی و به داد مردم رسیدن در بزرگترین و سخت ترین شرایط اقتصادی شروع خواهد شد. مجلس باید طرح هایی را بیان و مصوب کندکه همان روز و لحظه و همان ماه اولیه به داد مردم برسد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: مجلس انقلابی بداند یا نداند محکوم به موفقیت است و هیچ راهی برای مجلس انقلابی باقی نمانده جز اینکه موفقیت داشته باشد و موفقیت در سایه وحدت و انقلابی‌گری شکل خواهد گرفت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: