سنتکام: شواهدی علیه روسیه در کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان وجود ندارد

کدخبر: 2361527

فرمانده ستاد نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) تأیید کرد که شواهدی در اختیار ندارند که نقش مسکو در کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان را تأیید کند.

بعد از گذشت دو ماه از ادعاهای روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» مبنی بر ارائه پاداش روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان، ارتش آمریکا اعتراف کرد که هیچ‌گونه شواهدی برای تأیید این مسئله وجود ندارد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، ژنرال «فرانک مک کنزی» فرمانده ستاد نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) روز گذشته (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «ان بی سی نیوز» در خصوص ادعاهای روزنامه نیویورک‌تایمز علیه مسکو گفت: «این قضیه با یک درجه قطعیتی که مرا راضی کند، ثابت نشده است».

طبق این گزارش، تحقیقاتی نیز به بررسی اطلاعات مربوط به تمامی حملات به نظامیان آمریکایی در افغانستان در هفت‌ سال گذشته پرداخته است و هیچ گونه ارتباطی در خصوص پرداخت پاداش روسیه به طالبان یافت نشده است.

مک کنزی در این خصوص گفت: «من تاکنون چیزی که این مسئله را روشن کند، مشاهده نکرده‌ام».

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در ماه ژوئن (اوایل تیرماه) مدعی شد که سازمان اطلاعات نظامی روسیه از عملیات طالبان علیه نظامیان آمریکایی حمایت مالی کرده است و اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از ماه مارس از این موضوع مطلع بوده است.

مسکو تمامی این اتهامات را شدیداً رد کرده است و ترامپ نیز در نخستین واکنش خود تأکید کرد هیچ‌گونه اطلاعی از نقش روسیه در حمله طالبان به نظامیان آمریکایی در افغانستان نداشته است.

اواسط تیرماه نیز، «نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت فدرال روسیه طی مصاحبه‌ای ضمن رد ادعاهای نیویورک‌تایمز تصریح کرد: «اگر صادقانه بگوییم، این آمریکا بود که به تشکیل جنبش طالبان کمک کرد و در دهه ۱۹۸۰ میلیاردها دلار در حمایت از مجاهدین افغانستان هزینه کرد که بعدها بخش اعظمی از نیروهای تروریستی را نه تنها در افغانستان که در کل منطقه تشکیل دادند».

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: