اروپا آماده افزایش شمار جان‌باختگان کرونا باشد

کدخبر: 2361496

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اروپا باید خود را برای افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در دو ماه آتی آماده کند.

به دنبال گسترش مجدد شیوع ویروس کرونا در جهان و افزایش تعداد جان‌باختگان، بسیاری از کشور‌های جهان به منظور مهار این پاندمی، اقدامات پیشگیرانه و محدودیت‌ها را شدت بخشیده‌اند.

فرانسه برای اولین بار از ابتدای شیوع این بیماری، روز شنبه بیش از ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا ثبت کرده است.

صدراعظم اتریش نیز روز یکشنبه هشدار داد که این کشور در اوج موج دوم شیوع کووید-۱۹ قرار دارد. انگلیس قوانین سختگیرانه‌تری نسبت به گذشته اعمال کرده است تا آنجا که نخست وزیر این کشور، تعداد ملاقات‌هایش را از ۳۰ به ۶ نفر کاهش داده است.

هانس کلوگه، مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که با توجه به روند صعودی آمار فوتی‌ها، اروپا باید خود را برای افزایش تعداد جان‌باختگان کرونایی در ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان و آذر ماه) آماده کند.

او درباره واکسن کرونا هم گفت: واکسن کرونا به معنای پایان پاندمی نیست، ما حتی نمی‌دانیم آیا واکسن در مورد همه کارگر خواهد بود یا تنها به برخی از افراد برای مقابله با ویروس کمک خواهد کرد. پایان همه گیری زمانی است که ما به عنوان یک جامعه در حال یادگیری نحوه زندگی با این بیماری همه گیر باشیم و این به ما بستگی دارد و یک پیام بسیار مثبت است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: