کاهش قیمت مرغ در بازار

کدخبر: 2361495

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افت ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم در بازار ‌۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۸ هزار و ۲۰۰ تا ۱۸ هزار و۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان متضرر هستند که با احتساب مصرف روزانه ۸ هزار و ۷۰۰ تن مرغ در کشور، زیان مرغداران به ۲۲ میلیارد تومان در روز می‌رسد.

اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر در فروش هر کیلو مرغ، مرغداران نسبت به آینده تولید نگرانند و در نهایت بی رغبتی مرغداران به جوجه ریزی، افزایش ناگهانی قیمت را در برخواهد داشت.

این‌ مقام‌ مسئول کاهش حجم تقاضا را علت افت قیمت مرغ در بازار برشمرد و گفت: اگر تقاضا برای خرید مرغ در بازار افزایش یابد از زیان مرغداران در فروش کاسته می‌شود، در غیر این صورت روند نزولی قیمت مرغ در بازار استمرار خواهد یافت.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی تغییر چندانی نداشته است، بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت ۳ هزار تومان است.

اسداله نژاد در پایان با اشاره به اخباری مبنی بر عرضه مرغ با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان در بازار تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده مورد نیاز از بازار آزاد تامین می‌شود که این امر در افزایش هزینه تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد، اما از الان نمی‌توان پیش بینی راجع به عرضه مرغ با نرخ ۳۰ هزار تومان در بازار داشت چرا که قیمت مرغ به شرایط بازار بستگی دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: