عصائب: تلاش آمریکا برای نفوذ در عراق بی‌فایده است

کدخبر: 2361491

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» تأکید کرد که تلاش آمریکا برای حفظ نفوذ سیاسی خود در عراق هیچ سودی ندارد.

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق از تلاش بیهوده آمریکا برای حفظ نفوذ سیاسی خود در این کشور انتقاد کرد.

الربیعی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «آمریکا پس از تشکیل دولت در سال ۲۰۱۸، در نبرد سیاسی شکست خورد».

وی افزود: «همه ما فشارهایی را به یاد داریم که برت مک گورگ بر فراکسیونهای اهل تسنن و کُرد و برخی از شخصیتهای شیعه وارد می‌کرد و هدف از آن، حفظ نفوذ آن (آمریکا) در فرآیند سیاسی [عراق] بود».

این مسئول عراقی تصریح کرد، تلاش آمریکا برای حفظ نفوذ سیاسی خود «از رهگذر فراکسیونهای سُنی، کُرد و برخی از شخصیتهای شیعه که اخیرا به سمت خود جلب کرده است» هیچ سودی ندارد.

الربیعی همچنین گفت که واشنگتن در حال استفاده از مهره‌های اهل تسنن و کُرد خود و برخی از شخصیتهای شیعه است تا بتواند در برابر تحرکات فراکسیونهای ملی‌گرایی بایستد که هدفشان، اخراج نیروهای نظامی آمریکاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: «آمریکا به خوبی می‌داند که برای مدت زمان طولانی نمی‌توان از نظر نظامی ایستادگی کند... واشنگتن به صورت کلی بر ایادی [سیاسی] خود حساب باز کرده تا بتواند در انتخابات آتی، دولت ورشکسته را ایجاد کند».

پس از ترور شهیدان قاسم سلیمانی فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی توسط آمریکا، پارلمان عراق، مصوبه اخراج نیروهای این کشور از عراق را تصویب کرد.

با وجود گذشت چندین ماه از تصویب این مصوبه، ولی هنوز جنبه اجرایی به خود نگرفته است؛ زیرا آمریکا با فشار عناصر سیاسی وابسته به خود در عراق، مانع از اجرای این مصوبه شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: