افزایش محبوبیت بایدن در ارتش آمریکا

چرا ترامپ دیگر در نیروهای مسلح آمریکا اقبالی ندارد؟

کدخبر: 2361480

اختلاف رؤسای جمهور و فرماندهان نظامی ایالات متحده بارها و بارها دردسرساز شده است. اما این بار، محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در میان ارتش این کشور به شدت کاهش یافته. جمهوری‌خواهان در مقایسه با دموکرات‌ها معمولاً با نیروهای مسلح آمریکا، رابطه بهتری دارند؛ اما برساس یک نظرسنجی، اقبال به بایدن روز به روز در میان نظامیان آمریکا رو به افزایش است.

نسیم‌آنلاین: اختلاف رؤسای جمهور و فرماندهان نظامی ایالات متحده بارها و بارها دردسرساز شده است. اما این بار، محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در میان ارتش این کشور به شدت کاهش یافته. جمهوری‌خواهان در مقایسه با دموکرات‌ها معمولاً با نیروهای مسلح آمریکا، رابطه بهتری دارند؛ اما برساس یک نظرسنجی، اقبال به بایدن روز به روز در میان نظامیان آمریکا رو به افزایش است.

براساس یک نظرسنجی که اخیراً میان نیروها و پرسنل ارتش آمریکا انجام شده و در مجله آتلانتیک نیز منتشر شده، دونالد ترامپ برخلاف دیگر رؤسای جمهور جمهوری‌خواه آمریکا نسبت به رقیب دموکراتش محبوبیت و اقبال کمتری دارد. این کاهش محبوبیت به صورت مشخص به دلیل اظهارات تحقیرآمیزی است که ترامپ در مورد فرماندهان و نیروهای نظامی آمریکا داشته است. از جمله او به سناتور مک‌کین توهین کرد و کشته‌های جنگ عراق و افغانستان را «بازنده» و «بی دست و پا» خواند.

به‌رغم وعده‌های ترامپ در مورد سیاست‌های نظامی به ویژه افزایش بودجه دفاعی و کاهش نیروهای نظامی خارج از آمریکا که هر دو سیاست‌های محبوبی در ارتش هستند، ترامپ حتی به آستانه محبوبیت رؤسای جمهور جمهوری‌خواه آمریکا نیز نزدیک نشده است. براساس یک نظرسنجی در میان پرسنل ارتش آمریکا، 49.9 درصد از مشارکت‌کنندگان دیدگاه نامطلوبی نسبت به ترامپ داشتند و تنها 38 درصد حاضر بودند به او رأی دهند. این نظرسنجی با همکاری دانشگاه سیراکیوز انجام شده و عمده مشارکت‌کنندگان از میان سربازان و افسران رده‌های پایین نظامی بودند.

با این همه همچنان محبوبیت ترامپ از اوباما در سال آخر ریاست‌جمهوری‌اش یعنی سال 2017 بالاتر است. نظرسنجی‌های مستمر پایگاه خبری «ارتش تایمز» نشان می‌دهد اوباما در ژانویه 2017، تنها 36 درصد محبوبیت داشت. طبق این نظرسنجی جدید، بایدن 41.3 درصد از نظر مثبت ارتشی‌ها را به خود جلب کرده و 37.4 به ترامپ رأی خواهند داد و جالب است که 12.8 درصد ترجیح می‌دهند به گزینه ثالث رأی دهند.

انتقاد علنی از کهنه‌سربازان و توهین به فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، دلیل اصلی تنفر ارتش از ترامپ عنوان شده است. اگرچه تفاوت در روش‌های نظرسنجی و به ویژه پرسش از سربازان و نه فرماندهان و بدنه ارتش نیز دلیل دیگری است که باید بدان توجه کرد. مجادله او با سناتور مک‌کین و ژنرال جان آلن که او را یک ژنرال شکست‌خورده نامید و همچنین اظهارنظر تازه ترامپ مبنی بر اینکه پنتاگون چیزی جز جنگ دوست ندارد تا بمب‌ها و هواپیماهایی که شرکت‌های نظامی ساخته‌اند، به فروش رود؛ از جدی‌ترین دلایل رویکرد منفی نظامیان به ترامپ است.

ارسال نظر: