هکرهای ایرانی، روسی و چینی به دنبال دخالت در انتخابات آمریکا

ادعای جالب مایکروسافت در مورد انتخابات ۲۰۲۰

کدخبر: 2361472

وب‌سایت مایکروسافت در مطلبی روز پنج‌شنبه هشدار داد هکرهای ایرانی، روسی و چینی به دنبال هک افراد و سازمان‌های درگیر در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند. در این مطلب آمده است همان گروه‌ها و تیم‌های هکری که براساس اعلام دادستانی آمریکا در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کردند، در تلاشند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را نیز تحت تأثیر قرار دهند

نسیم‌آنلاین: وب‌سایت مایکروسافت در مطلبی روز پنج‌شنبه هشدار داد هکرهای ایرانی، روسی و چینی به دنبال هک افراد و سازمان‌های درگیر در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند. در این مطلب آمده است همان گروه‌ها و تیم‌های هکری که براساس اعلام دادستانی آمریکا در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کردند، در تلاشند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را نیز تحت تأثیر قرار دهند

به گزارش CNN مایکروسافت هشدار داده است هکرهای روسی بیش از 200 سازمان و چهره مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زیر نظر دارند تا بر اساس تکنیک‌هایی که پیشرفته‌تر و سریع‌تر از تکنیک‌های مورد استفاده در انتخابات 2016 است، در انتخابات مداخله کنند. مایکروسافت در مورد سوژه فعالیت هکرهای چینی و ایرانی چیزی نگفته، اما سی‌ان‌ان ادعا می‌کند هکرهای ایرانی به دنبال ورود به حساب کاربری مقامات سیاسی طرفدار ترامپ هستند. مایکروسافت همچنین گفته است حملات جدید برمبنای الگوی حملات قبلی سامان یافته است. این شرکت گروه‌های پیچیده هک را ردیابی می‌کند و اطلاعات و گزارشاتی در مورد چگونگی عملیات هکرها ارائه می‌دهد.

مسؤولان امنیتی ایالات متحده نیز تصریح کرده‌اند مدارکی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات به منظور ضربه به مبارزات انتخاباتی بایدن یافته‌اند. اگرچه بنا بر ارزیابی آنان، چین و ایران ترجیح می‌دهند ترامپ در انتخابات نوامبر کرسی ریاست جمهوری را از دست بدهد، اما مشخص نیست گروه‌های هکری وابسته یا مستقل ایرانی یا چینی نیز بر اساس اولویت‌های این دو کشور عمل کنند. ماه گذشته نیز گوگل نسبت به آنچه تلاش ایران و چین برای مداخله در انتخابات خواند، هشدار داد. یکی از مسؤولان کمپین انتخاباتی بایدن نیز اعلام کرده است آنان به دقت امنیت سایبری انتخابات را زیر نظر دارند. از سویی دیگر، برخی منتقدین معتقدند ترامپ و کمپین انتخاباتی او، خطر مداخله روسیه در انتخابات را کم‌اهمیت نشان می‌دهند.

هدف قرار دادن سازمان‌های سیاسی و کارزارهای انتخاباتی از سوژه‌های جذاب جاسوسی‌های سایبری است. احزاب و کمپین‌ها، منابع خوبی از اطلاعات در مورد دولت‌ها و افرادی که ممکن است قدرت را به دست گیرند؛ در اختیار دارند و از این روست که پس از انتشار این مطلب روی وب‌سایت مایکروسافت، «جان هولتکویست» از مدیران شرکت امنیتی فایرآی در مطلبی تأکید کرد «چندین بازیگر سایبری نهادها و بنیادهای مرتبط با انتخابات آمریکا را زیر نظر دارند اما بیش از همه، ما نگران واحد اطلاعات ارتش روسیه هستیم که به اعتقاد ما بزرگترین تهدید در روند برگزاری دموکراتیک انتخابات به شمار می‌آید».

ارسال نظر: