کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین تبلیغات را دارند؟

کدخبر: 2361469

تبلیغات جزء جدایی‌ناپذیر اینترنت هستند. بسیاری از خدمات اینترنتی تنها و تنها به دلیل دریافت هزینه تبلیغات روی پلتفرم‌های اینترنتی سوار شده‌اند. براساس یک تحقیق از وب‌سایت تحقیقاتی «ویسل‌اوت» (WhistleOut) اینستاگرام و فیس‌بوک نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی بیشترین تبلیغات را به کاربرانشان عرضه می‌کنند.

نسیم‌آنلاین : تبلیغات جزء جدایی‌ناپذیر اینترنت هستند. بسیاری از خدمات اینترنتی تنها و تنها به دلیل دریافت هزینه تبلیغات روی پلتفرم‌های اینترنتی سوار شده‌اند. براساس یک تحقیق از وب‌سایت تحقیقاتی «ویسل‌اوت» (WhistleOut) اینستاگرام و فیس‌بوک نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی بیشترین تبلیغات را به کاربرانشان عرضه می‌کنند.

دو ماه پیش وقتی در اعتراض به فیس‌بوک و در حمایت از جنبش سیاهان، قراردادهای تبلیغاتی خود با فیس‌بوک را لغو کردند؛ یک پرسش اساسی مطرح شد که آیا این حرکت می‌تواند موفق باشد؟ اساساً مگر تبلیغات در فیس‌بوک تا چه اندازه محتوای کلی در معرض دید کاربران را تشکیل می‌دهد؟

براساس یک گزارش پژوهشی حاصل بررسی و ارزیابی هزاران پست از چند شبکه اجتماعی که توسط وب‌سایت تحقیقاتی ویسل‌اوت انجام شده، فیس‌بوک و اینستاگرام در میان شبکه‌های اجتماعی مشهورتر، بیشترین تبلیغات را به کاربرانشان عرضه می‌کنند. بیش از 20 درصد فیدهای خبری فیس‌بوک و نزدیک به 20 درصد فیدهای اینستاگرام را محتوای تبلیغاتی تشکیل می‌دهد. در ادامه این فهرست، لینکدین با 19.6 درصد و توئیتر با 14.2 درصد قرار دارند. سهم تیک‌تاک از محتوای تبلیغاتی تنها 2.4 درصد است که در مقایسه با رقم‌ رقبا، سهم ناچیزی به شمار می‌آید. در زمان‌ اوج تبلیغات در هر پلتفرم، به ازای هر ده پست، چهار پست تبلیغاتی وجود دارد.

نکته جالب اینجاست که کاربرانی که به تبلیغات توجه می‌کنند، بیش از کاربرانی که به تبلیغات توجه ندارند، تبلیغ نمی‌بینند. اینستاگرام برای آن دسته از کاربرانی که مدت زمان بیشتری در این شبکه اجتماعی صرف می‌کنند، تبلیغات را سریعتر نشان می‌دهد. احتمالاً برای اینستاگرام این موضوع مسلم شده که خدمات این شرکت برای کاربران وفادار این پلتفرم به اندازه‌ای است که چند تبلیغ بیشتر به محبوبیت اینستاگرام لطمه‌ای نمی‌زند.

در مورد زمان سپری شده کاربران در هر پلتفرم، اینستاگرام با 52 دقیقه در رتبه اول و تیک‌تاک با 44 دقیقه در رتبه دوم قرار دارد. در نتیجه باید گفت کاربران اینستاگرام هم زمان بیشتری را در این شبکه صرف می‌کنند و هم تبلیغات بیشتری می‌بینند و کاربران تیک‌تاک بهره بیشتری از محتوای این پلتفرم می‌برند.

این وب‌سایت تحقیقاتی برای تهیه این گزارش، 8750 پست از 175 حساب کاربری مختلف را مورد رصد و پایش قرار داده است.

ارسال نظر: