پارلمان انگلیس امروز تکلیف لایحه بریگزیت جانسون را روشن می‌کند

کدخبر: 2361463

برنامه بوریس جانسون برای زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی با نقض بخش‌هایی از معاهده مربوط به بریگزیت امروز (دوشنبه) با رای‌گیری در پارلمان انگلیس همزمان با مخالفت فزاینده اعضای حزبش با این برنامه مواجه است.

مجلس عوام انگلیس قرار است درباره لایحه جنجالی موسوم به لایحه بازار داخلی که اتحادیه اروپا برای لغوش تا پایان ماه سپتامبر اولتیماتوم داده به بحث بپردازد. قانونگذاران انگلیسی بعد از این بحث قرار است در خصوص اینکه آیا این لایحه به مرحله بعدی فرآیند تصویب وارد شود، رای‌گیری کنند و این رای‌گیری ممکن است دیرهنگام برگزار شود.

تصمیم جانسون، نخست وزیر انگلیس برای زیر پا گذاشتن صریح قوانین بین‌المللی در این لایحه در فاصله کمتر از چهار ماه تا قطعی شدن خروج انگلیس از مدار اتحادیه اروپا در خاتمه دوران گذار بعد از بریگزیت بار دیگر بریگزیت را دچار بحران کرده است.

اتحادیه اروپا تدارک برای یک بریگزیت بدون توافق را تشدید کرده در حالی که بریتانیا اولتیماتوم اتحادیه اروپا برای آخر سپتامبر را کم اهمیت دانسته است.

جانسون که حزبش اکثریتی با ۸۰ کرسی در مجلس عوام پارلمان انگلیس دارد با مخالفت فزاینده از جانب برخی از قانونگذاران حزب خودش با این طرح مواجه شده است. مجموعه‌ای از نخست وزیران اسبق انگلیس شامل جان میجر، تونی بلر، گوردون براون و ترزا می از این برنامه دولت جانسون انتقاد کرده‌اند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: