متروی تهران: میزان مسافران افزایش یافته، اما قطار نداریم

کدخبر: 2361430

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: با اجرای طرح ترافیک و آغاز سال تحصیلی ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان مسافران افزایش یافت، اما ظرفیت را نمی‌توانیم افزایش دهیم، چرا که قطاری نداریم و امکانات در همین حد است.

فرنوش نوبخت گفت: همانطور که مدیریت شهری دغدغه حفظ سلامت شهروندان را دارد خود شهروندان نیز باید در این زمینه دغدغه داشته باشند و استفاده از ماسک را در اماکن عمومی به ویژه مترو را جدی بگیرند.

وی با اشاره به عرضه ماسک ارزان قیمت گفت: با همکاری وزارت صمت، در تمامی ۱۲۷ ایستگاه مترو تهران و حومه ماسک ارزان قیمت عرضه می‌شود و برای اینکه بتوانیم از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم و افزایش قیمت در ماسک نداشته باشیم غرفه های رایگان در اختیار این تولیدکنندگان قرار دادیم.

نوبخت تاکید کرد: تمامی غرفه های عرضه سلامت در ایستگاه های مترو رایگان و در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته و این کار برای حفظ سلامت شهروندان انجام گرفته‌است.

‌مسافران مترو تهران به حدود ۹۰۰ هزار نفر رسید

نوبخت در بخشی دیگر از گفت و گو با ایرنا، اعلام کرد:همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها واگن‌های مترو کمی شلوغ شده و روزانه حدود ۹۰۰ هزار نفر از طریق مترو جابجا می‌شوند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا بیش از ۷۰ درصد از مسافران مترو کاهش یافت و میزان مسافران تا پیش از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها حدود ۸۰۰ هزار نفر در روز بود.

به گفته نوبخت، با آغاز سال تحصیلی به ویژه آغاز بکار مراکز دانشگاهی میزان مسافران مترو بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافت.

کمبود واگن نداریم

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: با توجه به اینکه میزان مسافران مترو در فصل پاییز افزایشی خواهد بود تلاش میکنیم بخش کارگاهی را تقویت کنیم و نسبت به ترخیص قطارهای دارای نقص فنی اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبودی در زمینه واگن نداریم و حرکت قطارها در خطوط ۷ گانه مترو طبق برنامه و منظم انجام می شود.

به گفته نوبخت، خط ۲ مترو با سرفاصله ۳ دقیقه، خط ۳ با ۶ دقیقه و خط یک و ۴ با سرفاصله ۳.۵ دقیقه مشغول خدمات رسانی به شهروندان است و این خطوط بیشترین مسافران را در خطوط ۷ گانه مترو دارند.

وی خاطرنشان کرد: فعال بودن پله برقی و سرفاصله های قطارها را مدام کنترل می کنیم و تمام پله برقی ها فعال است و سرفاصله حرکت قطارها نیز به‌صورت منظم در حال انجام است و در این زمینه مشکلی نداریم.

تامین واگن در مترو تهران برای بهره‌برداری خطوط جدید ضروری است

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با بیان اینکه امسال چندین ایستگاه قرار است در خط ۶ به بهره برداری برسد افزود: در این شرایط تامین واگن بسیار ضروری است و با افتتاح این ایستگاه ها ضروری است واگن های جدید به ناوگان مترو تزریق شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه می دهد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال ۱۰ تا ۱۲ ایستگاه در خط ۶ به بهره برداری خواهد رسید و لذا ضروری است نسبت به تجهیز واگن در این ناوگان اقداماتی صورت بگیرد.

وی از مشکل این شرکت در تامین قطعات یدکی خبر داد و گفت: اگر نتوانیم مشکل را حل کنیم، حفظ شرایط موجود سخت است.

نوبخت با اشاره به مشکلاتی که در زمینه تامین قطعات یدکی ایجاد شده نیز گفت: کرونا باعث شد که نتوانستیم قطعات یدکی را تامین کنیم، چرا که هم ما با بی‌پولی روبرو شدیم و هم دنیا با مشکلاتی روبرو شد و اکنون نیز برای تامین قطعات یدکی نمی‌توانیم ارز تخصیص دهیم و اگر نتوانیم این مشکلات را حل کنیم، حفظ شرایط موجود نیز برای ما سخت خواهد بود.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح ترافیک و آغاز سال تحصیلی ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان مسافران افزایش یافت، اما ظرفیت را نمی‌توانیم افزایش دهیم، چرا که قطاری نداریم و امکانات در همین حد است و برای حفظ وضعیت موجود هم نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

نوبخت در پایان این گفت و گو در خصوص فعالیت دست فروشان در مترو گفت: حقیقت امر این است که وظیفه اصلی کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران ارائه خدمات مناسب حمل و نقلی است و در خصوص کنترل دستفروشان نیرویی استخدام نکردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید کرد: گرچه پلیس و ماموران مترو در صورت مشاهده با این افراد برخورد می کنند اما بسیاری از این افراد بصورت مسافران عادی وارد مترو می شوند و در داخل واگن های مترو اقدام به دستفروشی می کنند که از چشم ماموران پنهان می مانند.

ناوگان مترو تهران و حومه در ۷ خط و ۱۲۷ ایستگاه فعال است. خط ۵ از کرج به تهران، خط ۴ از ارم سبز تا شهید کلاهدوز، خط یک از تجریش تا کهریزک و همچنین خط ۲ از صادقیه تا فرهنگسرا شلوغ ترین خطوط مترو تهران است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: