بیلد: سفر ظریف به اروپا لغو شد

کدخبر: 2361420

روزنامه آلمانی از لغو موقت این سفر اروپایی خبر داد.

در حالیکه پیش از این خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن از سفر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به چندین کشور اروپایی خبر داده بود، روزنامه آلمانی «بیلد» از لغو موقت این سفر اروپایی خبر داد.

این روزنامه آلمانی گزارش کرد که اولین توقف وزیر خارجه ایران در سفر اروپایی وی، کشور آلمان بود که در آنجا قصد دیدار با «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان را داشت و قرار بود امروز (دوشنبه) با وزیر خارجه فرانسه نیز دیدار داشته باشد.

چهارشنبه هفته گذشته (19 شهریور ماه)، خبرگزاری «ان اچ کی» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش کرد که وزیر خارجه ایران اوایل هفته آینده به اروپا سفر خواهد کرد و قصد دارد به کشورهای اروپایی چون بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا سفر کند.

ایالات متحده آمریکا پس از شکست تحقیرآمیز در شورای امنیت برای جلب توجه کشورهای عضو این شورا برای حمایت از قطعنامه بازبینی شده واشنگتن برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، در حال دست و پا زدن برای استناد به مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است.

آمریکا در شرایطی اصرار دارد که می‌تواند مکانیسم ماشه را فعال کند که بسیاری از کشورهای اروپایی و چین و روسیه که از اعضای برجام محسوب می‌شوند، تأکید کرده‌اند که فعالسازی این بند از برجام تنها برای اعضای توافق هسته‌ای ایران امکانپذیر است و آمریکا با توجه به خروج یکجانبه از برجام، حق استناد به این مکانیسم را ندارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: