انتقاد از سکوت بغداد در قبال خوش‌خدمتی اعراب به صهیونیست‌ها

کدخبر: 2361393

یک تحلیلگر سیاسی عراق از سکوت دولت این کشور در قبال عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

«سعد محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق ضمن انتقاد از سکوت دولت این کشور در قبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت که از این سکوت ممکن است چنین برداشت شود که بغداد موافق این عادی‌سازی روابط است.

الکعبی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» با اشاره به اینکه دولت بهتر است موضع ملی در قبال این خیانت اتخاذ کند، تصریح کرد که برخی طرف‌های سیاسی حامی حضور آمریکا که از تجارت با رژیم صهیونیستی نیز سود می‌برند، از عادی‌سازی روابط عربی با این رژیم حمایت خواهند کرد.

او افزود که اختلاف مواضع بین طرف‌های سیاسی ممکن است مانع اتخاذ موضع یکپارچه عراق در قبال خیانت حاکمان عرب و توطئه آن‌ها علیه قدس شریف و آرمان فلسطین شود.

این تحلیلگر سیاسی عراق همچنین گفت که سکوت عراق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سمتی سوق می‌دهد که از بغداد برای پرداخت غرامت به یهودیان و اعطای تابعیت مجدد عراقی به کسانی که اواسط قرن گذشته از این کشور مهاجرت کرده‌اند، درخواست کند.

او تأکید کرد که الکاظمی بایستی موضع عراق در قبال عادی‌سازی روابط را اعلام کند چرا که سکوت آن به معنای پذیرش این خیانت عربی و حمایت از عادی‌سازی روابط حتی به صورت غیرمستقیم است.

روز جمعه بحرین از دستیابی به توافقی برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خبر داد.

گروه‌های فلسطینی این توافق را محکوم کرده و آن را خیانت به آرمان فلسطین برشمردند.

حدود یک ماه پیش نیز امارات روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرد و قرار است بزودی در کاخ سفید توافق صلح دو طرف امضا شود.

»خبرگزاری فارس«

ارسال نظر: