لیبرال‌های ایرانی تا کجا پیش خواهند رفت؟/ ۳ نکته در مورد مشق تسلیم طلبی ارگان اصلاحات

کدخبر: 2361373

هفته نامه صدا با تجمید از اقدام رئیس جمهور صربستان در زانو زدن مقابل ترامپ، اقدام او را عاقلانه خوانده چرا که این امر باعث منفعت اقتصادی برای صربستان می شود. این در حالی است که زانو زدن این جریان مقابل اوباما برای ایران تحریم در پی داشته است.

نسیم آنلاین؛ جعفر برزگر: سیاه مشق‌های اصلاح طلبان در بزک کردن دشمن و تئوریزه کردن تسلیم همچنان ادامه دارد. آخرین سکانس این سریال متعلق به هفته نامه تسلیم طلب صدا ارگان حزب اتحاد ملت است. ارگان مشارکتی‌های سابق به سیاق دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد و نوشتن نامه تسلیم به بوش، حالا هم به دنبال نسخه زانو زدن مقابل ترامپ در زر ورق منافع اقتصادی برای مردم است. مردمی که در پی برجام این جریان مقابل دشمن زندگی سابق خود را هم ناممکن می بیند و زندگی کردن برای مردم با سختی های فراوانی همراه است. منافعی که در آخرین تسلیم این جریان برای مردم به دست آمده چنان عمیق و پر منعفت بوده که مردم همچنان در تامین داروی مورد نیاز خود هم درمانده اند و به جای رونق اقتصادی در طلب دارو برای تسکین دردهای خود هستند.

با همه این تجربه ها که پیش چشم ملت و این جریان است اما "صدا" گویا صدای درد مردم را نمی شوند و همچنان مصر به تئوری پردازی و داستان بافی پیرامون تسلیم است. از سوی دیگر ترامپ در آستانه انتخابات آبان ماه دست خالی است و مصرانه به دنبال عکس یادگاری با مقامات ایرانی و استفاده از آن در انتخابات است. همین امر هم اقدام نشریه صدا را مشکوک می کند. گویا صدا بیش از صدای ملت، صدای کمک خواهی ترامپ را شنیده است.

هفته نامه صدا در آخرین شماره خود در مطلبی به جلسه رئیس جمهور صربستان با ترامپ پرداخته و با تیتر ناسیونالیسم وارونه نوشته است:... اما آیا واقعا اقداماتی از جنس نشستن رئیس جمهور صربستان را باید مایه شرمساری او و ملتش دانست؟ حتی فرض کنیم که ادعای روسیه و راست گرایان درست باشد و سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی بک بره مقابل همتای آمریکایی خود نشسته است. آیا اگر منافع صربستان چنین اقتصاء کند باید اقدام رئیس جمهور این کشور را تمسخر کرد؟ یا باید آن را شجاعتی اخلاقی و عقلانیتی سیاسی خواند که در جهت بهبود موقعیت بین المللی و کسب منافع اقتصادی اتخاذ شده است؟

توجیهی که در این متن برای تئوریزه کردن حقارت و تسلیم به کار رفته منافع اقتصادی است. در واقع لیبرال های ایرانی معتقد هستند برای آنکه منفعت اقتصادی کسب کنید باید پا روی استقلال ،شخصیت و عزت ملت خود بگذارید. در غیر این صورت اگر خواستید مستقل و عزاتمندانه رفتار کنید باید بدبختی و گرسنگی بکشید.

این توجیه و این تسلیم طلبی در پوشش منفعت خواهی برای ملت، اشکالات و پاسخ های روشنی دارد. بخوانید.

۱- حیات جریان اصلاحات که سردمدار تحریف مسائل و واقعیت های کشور است با ارائه آدرس غلط به مردم استمرار می باید. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در سخنانی که به مناسب عید قربان ایراد کردند با اشاره به اقدامات جریان تحریف ارائه ادرس غلط و تحریف واقعیت های کشور را از جمله رویکردهای این جریان بیان دانستد. مطلب هفته نامه صدا هم در همین راستا و رویکرد نوشته شده است. آدرس این است که مرد ایران اگر می خواهید زندگی مطلوبی داشته باشید نظام جمهوری اسلامی باید دست از استقلال خواهی و عزب طلبی برداشته و مسئولان نظام همانند یک متهم و بره باید در کاخ سفیده حضور پیدا کرده و اظهار جان نثاری به ترامپ کنند. ترامپی که امروز در دنیا از بی آبروترین شخصیت‌های سیاسی است. اما نکته جالب توجه این است که این آدرس قبلا هم به ملت داه شده و ملت این راه را رفته و امروز وضعیت اسفناک مردم در حوزه‌های مختلف در نتیجه طی همین آدرس است. اینکه هفته نامه صدا جرات کرده دوباره آدرس کوچه بن‌بست را به اسم بزرگراه به مردم ارائه کند نشان از حماقت این جریان و حساب روی حافظه کوتاه مدت دارد. که قرار است با عملیات روانی دوباره به مردم ارائه شود. مگر وضعیت امروز و تحریم کشور که به گفته حسن روحانی حتی دارو هم به ایران فروخته نمی شود در نییجه مذاکرات برجام به وجود نیامده که اصلاح طلبان دوباره نسخه تسلیم می پیچند.

۲- اصولا چه کسی گفته که مفعت اقتصادی در گرو زانو زدن مقابل ترامپ و آمریکا و عبور از همه مولفه های قدرت یک ملت است. چرا اصلاح طلبان فکر می کنند که برای پیشرفت و توسعه باید تبدیل به آن چیزی شویم که آمریکا می خواهد. آیا امروزه چین که قدرت دوم اقتصادی دنیا است و طبق پیش بینی ناظران اقتصادی در سال های اتی به قدرت اول دنیا تبدیل خواهد شد همین مسیر را طی کرده؟ آیا کشورهای دیگر که در وضعیت مناسب اقتصادی هستند یا توانسته اند در سال های گذشته رشد مطلوب داشته باشند با همین نسیخه جلو رفته اند؟ علاوه بر تجربه عملی کشور ها، کدام تئوری و نظر توسعه معتقد اتست که برای توسعه باید کشورها و ملت ها از استقلال، عزت و جایگاه خود عبور کرده و به یک کشور ذلیل تبدیل شوند. بهتر است نشریه صدا به جای این داستان بافی ها به بازخوانی تجربه تسلیم جریان اصلاح طلب در مقابل دشمن که در نهایت منتهی به تحریم و محور شرارت و دیگر دشمنی ها شده بپردازد و در مرحله دوم به این بحث بپردازد که کدام کشورها با نسخه اصلاح طلبان و نشریه صدا پیشرفت کرده اند که امروز ایران باید تن به این نسخه بدهد. سوال بعدی که نشریه صدا با به آن پاسخ دهد این سوال که این نشریه مشخص کند بعد از جلسه بازجویی ترامپ در کاخ سفید، صربستان چه منافعی کسب کرده است؟

۳- خیانت واژه تندی است که شاید مخاطب استفاده از آن را نادرست تلقی کند اما پرسش این است در شرایطی که ترامپ به خاطر مدیریت ضعیف در بحث کرونا و بحث های نژاد پرستی و همچنین شکست در حوزه های مختلف سیاست‌خارجی در بدترین شرایط خود قرار گرفته و دنبال استفاده از ایران به عنوان برگ برنده در انتخابات است. نشریه ای در تهران به یاری او آمده و نسخه تسلیم و زانو زدن مقامات ایرانی مقابل ترامپ می پیچد. ایا این اقدام جز خیانت و ایفای نقش ستون پنجم دشمن نام دیگری دارد؟‌ تجربه برجام که با همین آدرس غلط اصلاح طلبان رقم خورد خود بهترین گواه برای بن بست بودن این آدرس و رویکرد اصلاح طلبان است. امروز که ملت دچار شدیدترین مشکلات اقتصادی است. مطبوعات بزک کننده امریکا به جای عذرخواهی از ملت به خاطر مطالب کذب و دروغ دنبال فریب دوباره مردم است. اینکه این نشریات چگونه بستر پیدا کرده اند که بازوی حمایتی ترامپ در فشار علیه ملت ایران شوند جای سوال دارد و باید مسئولان وزارت ارشاد پاسیخگو باشند. اما از جهت دیگر فرصتی مجدد برای مردم است تا بهتر با ماهیت اصلاح طلبان آشنا شوند.

ارسال نظر: