۱۷۸ هزار داوطلب کارشناسی ارشد انتخاب رشته کردند

کدخبر: 2361285

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین آمار ثبت نام کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: مقرر بود که ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد روز گذشته، سه‌شنبه ۱۸ شهریور به پایان برسد که به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده بودند و همچنین با توجه به اعلام اصلاحات و اضافه شدن کد رشته محل‌های جدید به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، این فرصت یک روز دیگر تمدید شد.

زرین آمیزی تاکید کرد: بر این اساس مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ساعت ۲۴ امروز، چهارشنبه ۱۹ شهریور به پایان می‌رسد.

۴۲.۱ درصد از داوطلبان مجاز انتخاب رشته کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: از تعداد ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تاکنون ۱۷۸ هزار و ۸۱۵ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند، به عبارتی ۴۲.۱ درصد از داوطلبان مجاز شده اقدام به انتخاب رشته کرده اند.

او در ادامه بیان کرد: آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد برگزار شد و نتایج اولیه آن و دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

زرین آمیزی افزود: در این دوره آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد آن‌ها در جلسه آزمون حاضر شدند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه بیان کرد: داوطلبانی که از ۱۵ شهریور اقدام به ثبت نام کرده اند می‌توانند در فرصت باقیمانده نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

زرین آمیزی اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند اقدام به انتخاب ۱۰۰ کد رشته کنند و افرادی که متقاضی ثبت نام در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستند باید به سایت مرکز سنجش این دانشگاه مراجعه کنند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: