ظریف اوایل هفته آینده به اروپا می‌رود

کدخبر: 2361256

یک خبرگزاری ژاپنی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش کرد که وزیر خارجه ایران اوایل هفته آینده، سفر خود به کشورهای اروپایی را آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش کرد که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران اوایل هفته آینده به اروپا سفر خواهد کرد.

این خبرگزاری ژاپنی گزارش کرد که مقدمات سفر وزیر خارجه ایران به کشورهای اروپایی در حال انجام است و ظریف قصد دارد به کشورهای اروپایی چون بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا سفر کند.

طبق این گزارش، وزیر خارجه ایران قصد دارد در این سفر علاوه بر تمرکز بر موضوعات تقویت روابط ایران با کشورهای اروپایی در خصوص اقدامات ماههای اخیر واشنگتن در تلاش برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نیز با مقام‌های اروپایی دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش از این «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه هفته جاری در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اعلام کرد که سفرهایی برای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیش است که به محض نهایی شدن اطلاع رسانی می‌شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفته جاری میزبان وزرای خارجه سوئیس و هند در تهران بود

ایالات متحده آمریکا پس از شکست تحقیرآمیز در شورای امنیت برای جلب توجه کشورهای عضو این شورا برای حمایت از قطعنامه بازبینی شده واشنگتن برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، در حال دست و پا زدن برای استناد به مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است.

آمریکا در شرایطی اصرار دارد که می‌تواند مکانیسم ماشه را فعال کند که بسیاری از کشورهای اروپایی و چین و روسیه که از اعضای برجام محسوب می‌شوند، تأکید کرده‌اند که فعالسازی این بند از برجام تنها برای اعضای توافق هسته‌ای ایران امکانپذیر است و آمریکا با توجه به خروج یکجانبه از برجام، حق استناد به این مکانیسم را ندارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: