واکاوی مکالمه تلفنی «احمد توکلی» با «محسن هاشمی»

کدخبر: 2361205

محسن هاشمی از دادن لیست مکتوب املاک واگذار شده شهرداری به رئیس هئیت مدیره دیده‌بان شفافیت امتناع کرد و گفت حضوری به شورا بیاید. توکلی امروز در خصوص مکالمه تلفنی‌اش با هاشمی مواردی را مطرح کرد و گفت منطقش این است که اسناد را بدهند.

چند روزی است که برخی از اعضای شورای شهر در خصوص واگذاری 700 ملک شهرداری در مدیریت سابق مباحثی را مطرح می‌کند و حتی محسن هاشمی رئیس شورای شهر در یک برنامه تلویزیونی گفت: درباره 700 ملک واگذارشده شهرداری در دوران مدیریت سابق می توانیم گزارش دهیم.

توکلی ورود کرد؛ اماده بررسی هستیم

بعد از این اظهارنظر اقای رئیس ، احمد توکلی رئیس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت ورود کرد و طی نامه ای به هاشمی گفت: ما آماده هستیم این موضوع را پیگیری کنیم. تمامی اسناد و مدارک مربوط به موضوع را به سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت بدهید.

عقب نشینی اقای رئیس؛ لیست نمی دهم اقای توکلی حضوری بیاید

محسن هاشمی هم بعد از این نامه گفت: اگر بخواهم مشکلی که برای آقای فتاح پیش آمد برای من پیش نیاید، باید محافظه‌کارانه وارد موضوع شوم. آقای توکلی می‌تواند به شهرداری مراجعه کند و ما هم به صورت خصوصی اجازه می‌دهیم تا لیست افرادی که املاک را در اختیار دارند ببینند.

توکلی: با هاشمی حرف می زنم

به سراغ توکلی رفتیم و وی تأکید کرد که حتما موضوع را پیگیری و نماینده‌ای در این باره به شورا می‌فرستد و همچنین خبر داد که قرار است با آقای هاشمی تلفنی صحبت کند.

هاشمی: در خصوص مکالمه با اقای توکلی حرف نمی زنم/اجازه دهید خودمان این موضوع را پیش ببریم

امروز محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در خصوص مکالمه روز گذشته‌اش با آقای توکلی گفت: در این زمینه صحبت نمی‌کنم. اجازه دهید خودمان این موضوع را پیش ببریم. ایشان با من صحبت کردند و از خودشان بپرسید که چه چیزی را مطرح کردند.

توکلی: مکالمه ما کوتاه بود/اسناد را می دهند

امروز احمد توکلی رئیس دیده‌بان عدالت و شفافیت به مکالمه روز گذشته خود با آقای هاشمی اشاره کرد و گفت: بنده از ایشان تشکر کردم که سریع پاسخ دادند. قرار است که اسناد را به ما بدهند.

امروز فرد مورد نظر برای حضور در شورا نهایی می شود

وی ادامه داد: امروز فرد مورد نظر برای حضور در شورا را نهایی می‌کنیم و فردا معرفی می‌شود و قرار شد که کل اسناد را بدهند، البته منطق هم همین ا ست.

وضعیت ملک ها توسط یک گروه متخصص بررسی می شود

توکلی اضافه کرد: ما باید ببینیم که وضعیت ملک‌ها چگونه است، اجاره داده‌اند، نداده‌اند، به چه کسی داده‌اند، تصرف عدوانی بوده است یا خیر، در کل باید موضوع توسط نیروهای متخصص بررسی شود.

وی با بیان اینکه تلفن بنده با آقای هاشمی کوتاه بوده است، گفت: بعد از اینکه پرونده ها بررسی شود نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

معاونین محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران بارها به اعضای پنجمین دوره شورای شهر در خصوص املاک پاسخ داده‌اند.

چندین‌بار جواب اعضای شورا را داده‌ایم

قدرت‌الله گودرزی ساعتی پیش تأکید کرد که ما چندین‌بار جواب اعضای شورا را داده‌ایم، آنها موضوعات بی اساسی را مطرح می‌کنند. ما بارها مکتوب جواب داده‌ایم و حتی مصاحبه کرده‌ایم. وضعیت املاک از سوی نهادهای مرتبط بررسی شده است و مورد خاصی وجود نداشته است.

هر زمان هم که شهرداری اراده کند می‌تواند این املاک را بازپس گیرد

وی درباره بهره‌برداری از املاک گفت: براساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها و آئین‌نامه سازمان املاک، برخی از ملک‌ها می‌تواند مورد بهره‌برداری توسط ارگان‌ها و سازمان‌ها قرار گیرد و هر زمان هم که شهرداری اراده کند می‌تواند این املاک را بازپس گیرد.

حرف‌های تکراری و بی اساس می‌زنند

معاون قالیباف در شهرداری تهران اضافه کرد: برخی از اعضا حرف‌های تکرار می‌زنند و ما بارها پاسخ آنها را داده‌ایم. البته این را هم بگویم که بعضا در موضوعات دیگر هم برخی اعضا با بزرگ‌نمایی موضوعات را با هم ادغام و رقم‌سازی می‌کنند و این اعداد و ارقام هیچ انطباقی با واقعیت ندارد.

اگرموردی دارند ارائه کنند ما مشکلی نداریم

گودرزی تأکید کرد که حساب و کتاب ما شفاف است اگر هم موردی دارند ارائه کنند ما مشکلی نداریم.

البته روز گذشته هم امانی معاون قالیباف در شهرداری تهران تأکید کرده بود که مدیران فعلی شهرداری لیست املاک واگذار شده در زمان قالیباف را اعلام کنند.

شناسایی املاک و فهرست شدن و فرایند بازپس‌گیری

در سال 96 شورای شهر تهران برای شناسایی و بازپس‌گیری املاک برنامه‌هایی را درنظر گرفت. سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران گفت: در این مدت روند شناسایی املاک و فهرست شدن و فرایند بازپس‌گیری پیش رفته است.

وی ادامه داد: ما نسبت به انتشار اسامی اقدام نکرده‌ایم و اولویت ما بازپس‌گیری املاک است. البته ما منع هم نکردیم که اسامی منتشر شود.

میرلوحی ادامه داد: مثلا در منطقه 22، 97 هکتار از زمین‌ها را پس گرفته‌ایم و کارهای بازپس‌گیری 136هکتار هم در دست انجام است و حرکت‌های خوبی انجام و قابل دفاع است.

برخی از املاک قرارداد نداشتند؛ باید اجاره‌نامه برای همه املاک نوشته شود

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: برخی از این املاک قرارداد نداشتند باید اجاره‌نامه برای همه املاک نوشته و تنظیم شود و همه چیز در روال و نظم و برنامه مرتب شود.

البته پیروز حناچی شهردار تهران هم تأکید دارد که چراغ خاموش در حال بازپس‌گیری املاک است.

براساس این گزارش، سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت به موضوع واگذاری 700 ملک شهرداری در دوران قالیباف ورود کرده است، البته رئیس شورای شهر به خبرنگاران گفت که گزارش مکتوب نمی‌دهد و باید حضوری به شورا بیایند. روز گذشته هم مباحثی بین توکلی و هاشمی رد و بدل شد و باز هم امروز آقای هاشمی در این باره توضیح نداد، اما آقای توکلی تأکید کرد که در حال نهایی کردن فرد مورد نظر برای فرستادن به شورای شهر برای بررسی موضوع املاک است و قطعا تیم کارشناسی این موضوع را بررسی می‌‌کند. البته دو نفر از معاونان قالیباف در شهرداری هم اعلام آمادگی کردند که مدیران فعلی لیست املاک واگذار شده در دوره قبل را منتشر کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: