رئیس‌جمهور چین: پکن در ارتباط با کرونا شفاف عمل کرد

کدخبر: 2361185

«شی جین پینگ» در مراسمی در تقدیر از الگوهای چین در مبارزه علیه همه‌گیری کرونا، عملکرد کشورش را شفاف توصیف کرد و افزود تلاش‌های پکن جان ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان را نجات داده است.

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین امروز سه‌شنبه گفت که پکن به طور باز و شفاف در ارتباط با همه‌گیری «کووید-۱۹» عمل کرده و تلاش‌های ملموسی انجام داده که به نجات جان ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان منتهی شده است.

به نقل از «رویترز»، شی که در مراسمی در تقدیر از الگوها در دوره مبارزه با این بیماری صحبت می‌کرد، افزود چین اولین اقتصاد بزرگ است که در دوران کرونا به روند رشد بازگشته است. به گفته وی، این واقعیتی است که توانایی‌ها و سرزندگی زیاد این کشور را نشان می‌دهد.

آمریکا بارها با اتهام‌زنی علیه چین، مدعی خودداری این کشور از ارائه اطلاعات درباره ویروس کرونای جدید شده و رئیس‌جمهور آمریکا برای مقصر جلوه دادن پکن، از عبارت "ویروس چینی" استفاده می‌کند.

اواسط تیرماه و در بحبوحه همه‌گیری کرونا، ایالات متحده با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت و چین در پنهاکاری در زمینه شیوع ویروس کرونا، از این سازمان بین‌المللی خارج شد و اعلام کرد که سهم واشنگتن از بودجه سازمان جهانی بهداشت را پرداخت نخواهد کرد.

اخیراً هم آمریکا از عدم مشارکت در پروژه سازمان جهانی بهداشت برای تولید و توزیع واکسن کرونا خبر داد و «دونالد ترامپ» هم اعلام کرد که بیش از ۶۰ میلیون دلار از بودجه باقیمانده واشنگتن برای این نهاد سازمان ملل را پرداخت نخواهد کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: