ترامپ: بایدن و دوست لیبرالش از نظر من فاقد صلاحیت هستند

کدخبر: 2361173

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از اظهارات رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مبنی بر وجود تردیدهای جدید درباره ایمنی واکسنی که دولت آمریکا می‌خواهد مجوز توزیع آن را در آستانه انتخابات صادر کند، خواستار عذرخواهی وی شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) باید به خاطر زیر سؤال بردن ایمنی واکسن کرونایی که دولت آمریکا به دنبال توزیع آن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است، عذرخواهی کند.

ترامپ در خصوص اظهارات بایدن و «کامالا هریس» شریک انتخاباتی وی اعلام کرد: «تحت مدیریت من، ما به یک رکورد کوتاه‌ترین زمان تولید یک واکسن دست خواهیم یافت. بایدن و دوست بسیار لیبرالش [کنایه به کامالا هریس] که لیبرال‌ترین فرد کنگره محسوب می‌شود، از نظر من فاقد صلاحیت هستند. آنها باید فوراً به خاطر لفاظی‌های خود علیه واکسن کرونا و به خاطر صحبت‌هایشان ضدعلمی که جان آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازد، عذرخواهی کنند.»

وی افزود: «علی‌رغم همه این دروغ‌های سیاسی که به‌شدت برای کشور خطرناک هستند، این واکسن بسیار ایمن و مؤثر است و در آینده بسیار نزدیک توزیع خواهد شد.»

جو بایدن اخیراً با تأکید بر اینکه مردم آمریکا اعتماد خود را به دولت این کشور از دست داده‌اند، اعلام کرد: «رفتارهای ترامپ به اعتماد عمومی ضربه زده و ممکن است مردم به اثربخشی این واکنش اعتماد نکنند. من از این نگرانم که حتی اگر یک واکسن واقعاً خوب هم داشته باشیم، باز هم مردم برای تزریق این واکسن دچار تردید شوند.»

سناتور کامالا هریس شریک انتخاباتی جو بایدن نیز روز شنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان درباره تصمیم ترامپ برای توزیع واکسن کرونا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من اظهارات دونالد ترامپ درباره هرگونه واکسن احتمالی کرونا را جدی نمی گیرم و به نظر من این وعده ها اعتبار چندانی ندارد.

هریس افزود: ترامپ سابقه طولانی و دیرینه ای در سرکوب دیدگاه های کارشناسان درباره شیوع ویروس کرونا دارد و من نگران هستم که این مساله بار دیگر در خصوص واکسن کرونا رخ دهد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: