جمعه؛ آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس در ۱۱ حوزه

کدخبر: 2361132

جمعه هفته جاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه برگزار می‌شود.

سرانجام پس از 5 ماه تاخیر روزجمعه هفته جاری قرار است مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابی برگزار شود.

این دور از انتخابات قرار بود در 29 فروردین سال جاری برگزار شود که به دلیل گسترش شدید ویروس کرونا به 21 شهریور ماه 99 موکول شد و حالا قرار است روز جمعه با 5 ماه تأخیر مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابیه برگزار شود.

این 11 حوزه انتخابیه، 9 استان و 24 شهرستان را شامل می‌شود؛ «لنجان» و «سمیرم» در استان اصفهان، «میانه» در استان آذربایجان شرقی، «بیجار» در استان کردستان، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره» در استان ایلام، «کرج، اشتهارد و فردیس» در استان البرز، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» در استان خوزستان، «کرمانشاه» و «اسلام آباد غرب و دالاهو» در استان کرمانشاه، «زنجان و طارم» در استان زنجان و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» در استان گلستان،حوزه‌های انتخابی در سراسر کشور هستند که در آن 22 نامزد برای کسب 11 کرسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به عبارتی نامزدهایی که موفق به کسب حد نصاب لازم برای ورود به مجلس، یعنی 20 درصد آرای مأخوذه نشدند باید در دور دوم انتخابات شرکت کنند.

با برگزاری این دور از انتخابات بازهم 5 صندلی از بهارستان خالی می‌ماند. 3 نفر از منتخبان به‌ دلیل ابتلای به ویروس کرونا جان باختند و دو نفردیگر هم به‌ دلیل رد اعتبارنامه نمایندگی مجبور به ترک صندلی سبز بهارستان شدند.

فاطمه رهبر، منتخب مردم تهران و محمدعلی رمضانی دستک منتخب مردم آستانه اشرفیه پیش از آغاز مجلس یازدهم و عیسی جعفری، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ هم کمی پس از شروع به کار مجلس بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

به گفته جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور سرنوشت کرسی‌‌های باقی مانده مجلس در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: