انتقاد آلمان از ترامپ: شکاک نباش

کدخبر: 2361122

وزیر امور خارجه آلمان تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای شبهه‌افکنی در نتایج انتخابات امسال آمریکا را آزاردهنده و غیراخلاقی توصیف کرد.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه درخصوص تلاش‌های «دونالد ترامپ» برای بی‌اعتبار کردن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، ماس در یادداشتی در نشریه آلمانی «بیلد» نوشت: «ما در موارد متعددی به ایالات متحده مدیونیم و این کشور همچنان یکی از نزدیک‌ترین شرکای ما خواهد بود اما آزاردهنده است که ببینیم رئیس‌جمهور آمریکا فکر می‌کند ممکن است نیاز به چنین اقدامی داشته باشد».

وزیر امور خارجه آلمان در این باره توضیح می‌دهد: «مطمئنم که درایت بالای مردم آمریکا این تلاش غیراخلاقی برای ایجاد شک در اعتبار انتخابات با هدف عدم پذیرش شکست را بی‌نتیجه خواهند گذاشت».

این سخنان هایکو ماس تنها سه روز پس از آن منتشر شد که ترامپ در حساب توئیتری خود از هوادارانش درخواست کرد دوبار در رأی‌گیری شرکت کنند که یک بار به‌صورت پستی و یک بار پای صندوق رأی باشد.

اغلب ایالات آمریکا برگه‌های رأی را به شیوه پستی را برای رای‌دهندگان ارسال نمی‌کنند. در پنج ایالت کلرادو، یوتا، هاوایی، اورگن و واشنگتن، این روند به عنوان یک روش معمول انجام می‌شود. مقامات ۴ ایالت شامل کالیفرنیا، نوادا، نیوجرسی و ورمونت به اضافه ناحیه کلمبیا (واشینگتن دی سی)، قصد دارند به دلیل همه‌گیری کرونا رای‌گیری را به طور کلی به این شیوه برگزار کنند. ایالت مونتانا تصمیم‌گیری در این خصوص را به شهرستان‌ها واگذار کرده است.

ترامپ در این باره گفته است: «با برگزاری انتخابات به صورت پستی (نه رأی‌گیری غیابی که خوب است)، انتخابات ۲۰۲۰، نادرست‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. شرم بزرگی برای ایالات متحده به بار خواهد آورد. انتخابات را تا روزی که مردم بتوانند به صورت مناسب، سالم و ایمن رأی بدهند به تأخیر بیندازیم؟».

با گردش نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی به سوی «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، نگرانی‌های زیادی از احتمال امتناع وی برای کناره‌گیری از قدرت در صورت باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر (آبان‌ماه) مطرح شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: