ایران صدرنشین جراحی‌‌های پلاستیک و زیبایی در منطقه

کدخبر: 2361111

نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با اشاره به رتبه دوم ایران در منطقه در زمینه تعداد جراحی‌‌های زیبایی و پلاستیک نسبت به عوارض جبران‌‌ناپذیر جراحی در صورت مراجعه به افراد غیرمتخصص هشدار داد.

بابک نیکومرام اظهار کرد: همزمان با شروع بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای جهان انجام عمل‌های غیرضروری از جمله جراحی‌های زیبایی کاهش یافت ولی با گذشت پیک شیوع ویروس کووید19 جراحی‌‌های مختلف از سر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از انجام جراحی پلاستیک و زیبایی، وضعیت سلامت فرد به‌صورت کامل رصد می‌شود، گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای خاص و مشکلات قلبی و عروقی نداشته باشند جراحی در صورت نیاز برایشان انجام می‌گیرد.

نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه کاندیداهای جراحی زیبایی در کشور سنین مختلف بین 18 تا 65 سال دارند، گفت: مجوز انجام جراحی‌های پلاستیک و زیبایی توسط وزارت بهداشت صادر شد البته این موضوع با رعایت پروتکل‌‌های خاص بهداشتی صورت می‌گیرد.

نیکومرام با اشاره به اینکه بیشترین اعمال زیبایی در کشورهایی مانند آمریکا، برزیل و آمریکای جنوبی انجام می‌گیرد، گفت: میان کشورهای منطقه، ایران بالاترین آمار جراحی‌‌های پلاستیک و زیبایی را پس از ترکیه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کشور انگلیس حدود 500 تا 600 جراح پلاستیک و زیبایی و ایران دارای 330 جراح پلاستیک است که در منطقه خاورمیانه بیشترین آمار جراحان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی تأکید کرد: افراد باید برای انجام جراحی‌های زیبایی حتماً به پزشکان حاذق و دوره‌دیده مراجعه کنند چراکه در غیر این صورت جراحی زیبایی می‌تواند عوارض برگشت‌ناپذیر را برای آنها به‌همراه داشته باشد البته ناگفته نماند که هر نوع جراحی دارای عارضه است ولی پزشکان تلاش می‌کنند که میزان آن را به حداقل ممکن برسانند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: