تعطیلی دولت آمریکا منتفی شد

کدخبر: 2361101

وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد، توافق میان کاخ سفید و کنگره، بودجه دولت فدرال تا ابتدای ماه دسامبر را تامین خواهد کرد و جزئیات این بودجه باید تا پایان هفته نهایی شود.

این برنامه به اجتناب از تعطیلی دولت هنگامی که بودجه کنونی تا تاریخ ۳۰ سپتامبر برقرار است، کمک خواهد کرد. به گفته یک منبع دموکرات، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان با تمدید بودجه موافقت کرده‌اند اما جزئیات این لایحه بودجه هنوز مشخص نشده است.

منوچین به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما با یک لایحه تخصیص بودجه تمیز تا ابتدای دسامبر پیش خواهیم رفت. امیدوارم تا آخر هفته لایحه‌ای را تایید کنیم.

لایحه بودجه دولت موجب خواهد شد تا آژانس‌های دولتی آمریکا به فعالیت خود ادامه دهند اما از یک اقدام موازی برای تامین کمک مالی دیگر در بحبوحه پاندمی کنونی ویروس کرونا مجزا خواهد بود.

پلوسی هفته گذشته پس از گفت‌وگوی تلفنی با منوچین درخصوص این تخصیص کمک برای پاندمی کرونا گفت: همچنان اختلافات جدی میان دولت جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دموکرات‌ها که کنترل مجلس نمایندگان را برعهده دارند، وجود دارد.

منوچین در جریان صحبت با خبرنگاران گفت: آماده‌ام تا با پلوسی بنشینیم و درباره این اقدامات مذاکرات بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: من حاضرم بدون پیش شرط هر زمان که مناسب باشد با پلوسی بنشینم و صحبت کنم. اما در حال حاضر پلوسی این کار را انجام نمی‌دهد مگر ما تعهد و وعده قابل توجه روی میز بگذاریم.

منوچین بار دیگر تاکید کرد که جمهوری‌خواهان سنا لایحه مبارزه با کووید ۱۹ خود را پیش خواهند برد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: برنامه کنونی ما این است که بحث ویروس کرونا را جدا از لایحه بودجه دولت نگه داریم. ممکن است یک یا دو موضوع در لایحه ویروس کرونا با لایجه تخصیص بودجه دولت همپوشانی داشته باشند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: