صادرات گاز کشور دوبرابر شد

کدخبر: 2361097

وزیر نفت گفت:با افتتاح پارس جنوبی صادرات گاز کشور دوبرابر شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت در بهره‌برداری از عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به استان کرمانشاه که به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت نفت برگزار شد، گفت:وقتی از تمدن ایران حرف می‌زنیم کرد‌ها به عنوان یک عنصر اصلی شناخته می شوند و من امروز به عنوان یک کرد به همشهریان خودم افتخار می‌کنم.

او ادامه داد:کرونا مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده، اما تکنولوژی شرایطی را فراهم کرده است تا از طریق ویدئوکنفرانس در خدمت مردم غیور کرمانشاه باشیم.

زنگنه گفت:کرمانشاه جز استان های پیشرو در گازرسانی نیست، ولی امیدواریم تا پایان سال از ۷ درصد پروژه گازرسانی به این استان به ۹۰ درصد برسیم، مردم کرمانشاه دژ‌های محکم در مقابل بیگانگان هستند.

وزیر نفت بیان کرد:از نظر بودجه ای محدودیتی برای گازرسانی به استان کرمانشاه نداریم.

زنگنه تصریح کرد:خوشبختانه با افتتاح پارس جنوبی صادرات گاز ما دوبرابر شده است.

او ادامه داد:برای رسیدن کرمانشاه به میانگین کشوری در گازرسانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وزیر نفت افزود:تولید گاز در پارس جنوبی از روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است و سبب شد بزرگترین صادرکننده فرآورده نفتی شویم.

زنگنه بیان کرد:دو استان کرمانشاه و کردستان یکی از نقاط مشکل گازرسانی بودند و اکنون مشکل این استان‌ها با بهره‌برداری خط لوله ششم و نهم رفع شده است.

او گفت:صادرات گاز به مدد افزایش تولید گاز در پارس جنوبی نسبت به سال ۹۲ دو برابر شده است و توانستیم رکورد ۷۹میلیون مترمکعب در روز را ثبت کنیم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: