برای لاغری با دارو چه مواردی مهم است؟

کدخبر: 2361096

مشکل چاقی و اضافه وزن برای بسیاری از افراد اذیت کننده است و می تواند مشکلات متعددی را بهمراه داشته باشد. از جمله آنها می توان به، به هم خوردن تناسب اندام، پایین آمدن کیفیت عمر، بروز مشکلات قلبی و عروقی و حتی دیابت و بالا رفتن قند خون و بسیاری از مشکلات دیگر اشاره کرد. علاوه بر این موضوع مهمتر از همه برای برخی از افراد این است که تناسب اندام به هم می خورد و برای پوشیدن و انتخاب لباس با مشکلات متعددی مواجه می شوند.

برای لاغری با دارو چه مواردی مهم است؟

 

مشکل چاقی و اضافه وزن برای بسیاری از افراد اذیت کننده است و می تواند مشکلات متعددی را بهمراه داشته باشد. از جمله آنها می توان به، به هم خوردن تناسب اندام، پایین آمدن کیفیت عمر، بروز مشکلات قلبی و عروقی و حتی دیابت و بالا رفتن قند خون و بسیاری از مشکلات دیگر اشاره کرد. علاوه بر این موضوع مهمتر از همه برای برخی از افراد این است که  تناسب اندام به هم می خورد و برای پوشیدن و انتخاب لباس با مشکلات متعددی مواجه می شوند.

به همین دلیل راه درمان های مختلفی ایجاد شدند تا با وسیله آن افراد بتوانند لاغر شده و به اندام ایده آل خود دست یابند. یکی از این راهکارهایی که تقریبا چند دهه است که رواج یافته است، استفاده از داروهای لاغر کننده است. این داروها نتایج متعددی را برای لاغری به همراه دارند و هر کدام از طریقی بر کاهش وزن افراد تاثیر می گذارند.

چطوری داروهای لاغری باعث کاهش وزن می شوند؟

به توجه به نیاز به کاهش وزن انواع داروها برای کاهش وزن ساخته شده اند. بسیاری از آنها از مواد گیاهی و طبیعی ساخته شده اند و مقداری مواد شیمیایی در آنها به کار رفته شده است. این ترکیبات از گیاهانی از جمله چای سبز، عصاره قهوه سبز و سایر موارد گرفته شده اند که تاثیرات متفاوتی ممکن است داشته باشند.

باید توجه کنید که اثر کاهش وزنی هدف همه آنها است و با هر ترکیبی که باشند کاهش وزن به همراه دارند. برخی از این داروها بر سوخت و ساز بدن تاثیر می گذارند. یعنی با افزایش دادن فرایند سخت و ساز بدن سعی بر چربی سوزی خواهند داشت. این گزینه ها معمولا برای افرادی که به اختلال متابولیسم بدن مبتلا هستند بسیار مفید عمل می کند.

علاوه بر این نوع از داروها برخی دیگر هستند که روند حرکت روده را تسریع می کنند. این نوع حاوی مقداری فیبر خوراکی هستند که دو هدف اصلی را دنبال می کنند. اول اینکه حرکت روده را تنظیم کنند و با جذب آب بیشتر یبوست را درمان کنند. یعنی به تخلیه مواد غذایی مصرف شده در مدت کوتاه منجر می شوند. طوری که دستگاه گوارش فرصت نکند مواد غذایی را هضم و جذب کند. اما آیا این خوب است؟ دومین هدفی که این دارو ها با این ترکیبات فیبری دارند این است که احساس سیری برای فرد ایجاد کنند. فیبر موجود در آنها سبب جذب آب و افزایش حجم می شود که این موضوع برای پیشگیری از احساس گرسنگی خیلی مهم است. این داروها باعث می شوند فرد سیر باشد و گرسنگی کمتری احساس کند.

برخی از انواع داروهای لاغری تاثیر بر جذب چربی دارند. یعنی عملکرد آنها بر جذب چربی تاثیر می گذارند که سبب می شوند دستگاه گوارش هر نوع چربی که مصرف می شود را دفع کند. یعنی در واقع با این کار بدن چربی جدیدی را اضافه نمی کند و از افزایش وزن جلوگیری خواهد کرد. اما ممکن است ویتامین های محلول در چربی نیز برای بدن جذب نشوند که این مشکل بسیار جدی را در طولانی مدت به همراه خواهد داشت.

image_7ac735280ab97365988ceff32c3e5f6db9938c92.png

آیا همه ی داروهای لاغری مفید هستند؟

نتیجه مطلوب کاهش وزن بر اثر مصرف داروهای لاغری ایجاد خواهد شد. این موضوع برای بسیاری از افراد که نمی توانند به دلایل مختلف مانند دلایل گوارشی رژیم غذایی بگیرند یا به دلایلی مانند آسیب دیدن مفاصل و … نمی توانند ورزش کنند، مفید واقع می شود. این موضوع برای آنها لاغری سریع و مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

اما برای موارد غیر ضروری که داروهای لاغری خودسرانه مصرف می شوند و ممکن است فرد از آسیب های احتمالی داروها با خبر نباشد، ممکن است آسیب های تهدید کننده جدی برای سلامتی ایجاد کند. از جمله آن آسیب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی از انواع داروهای لاغری دفع سریع مواد غذایی را به همراه دارند که ممکن است به دفع ویتامین ها و مواد مغذی نیز منجر شوند که این موضوع اغلب سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، ریزش مو، خراب شدن پوست، از بین رفتن انگیزه برای لاغری و افسردگی را ایجاد کند
  • این داروها برای بازه زمانی خاصی پاسخگو هستند و ممکن است با قطع مصرف آنها مجددا چاقی و اضافه وزن و برگشتن به وزن سابق برای فرد وجود داشته باشد
  • داروهای لاغری به حذف ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین آ و ویتامین کا می انجامد که باید طبق ضرورت از مکمل مناسب در حین مصرف این داروها استفاده کرد

پس برای لاغری چه میشه کرد؟

یکی از راه حل هایی که برای لاغری وجود دارد نقض شد. زیرا آسیب های جدی را به همراه دارد و اثرات مثبت آن نسبت به اثرات منفی کمتر است. ترجیحا افرادی که می توانند از روش های دیگری برای لاغری استفاده کنند باید استفاده از دارو برای لاغری به عنوان معجون های شگفت انگیز لاغری را فراموش کنند. البته بماند که برخی از افراد طبق صلاحدید پزشک باید دارو مصرف کنند زیرا ممکن است مشکلات آنها با سایر افراد متفاوت باشد و ضرورتی برای مصرف داروها وجود داشته باشد که پزشک آنرا به آنها تجویز کرده است.

برای اینکه بتوان  لاغری و کاهش وزن دست یافت راهکار سریع دیگری هم وجود دارد که آن هم عمل جراحی است. این موضوع برای افرادی که نیاز به کاهش وزن سریع دارند بسیار مناسب است. این جراحی ها به دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی انجام می شوند. برای روش های تهاجمی اغلب بدن که قسمت های چربی بیشتری دارد برش داده می شود و چربی از آن تخلیه می شود که امروزه برخی از انواع آنها به بدن با وارد کردن یک لوله باریک بافت چربی را تخلیه می کنند.

در روش غیر تهاجمی نیز بدون هیچ خراشی روی سطح پوست، امواج به پوست تابیده می شوند و تا چند سانت زیر پوست نفوذ می کنند که بافت های چربی اغلب هدف قرار می گیرد. در نتیجه این روش، لاغری سریع ایجاد خواهد شد. اما برخی از افراد به دلیل برگشت پذیر بودن یا مقرون به صرفه نبود این روش ها را نیز انتخاب نمی کنند.

روش هایی که همیشگی هستند و می توانند لاغری همیشگی را به همراه داشته باشند، رژیم و ورزش هستند. رژیم غذایی درست و اصولی برعکس رژیم های آماده مثل رژیم جنرال موتورز  می تواند روشی همیشگی برای تغذیه را در اختیار قرار دهد و حتی بسیاری از بیماری ها با رژیم غذایی درست بهبود بخشیده خواهد شد.

از ورزش هم زمانی می توان نتیجه گرفت که تغذیه درستی وجود داشته باشد. ورزش روزانه یکی از ضمانت های مهم برای سلامتی و بالا بردن کیفیت عمر است که باید در کنار رژیم غذایی اصولی پیش گرفته شود. البته بهتر است رژیمی را پیش گرفت که برای خودمان تنظیم شده است و رژیم های همگانی ممکن است آسیب های متعددی را در پی داشته باشند.

image_a93987cd867e87105722763a963b62e5cbfe885b.png

نکات پایانی

همانطور که در طول متن متوجه شدید، روش های مختلفی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارند که ممکن است با تمام آسیب هایی که به همراه دارند، برای برخی از افراد مناسب تر باشند. اما نباید بدون در نظر داشتن شرایط بدنی از رژیم خاصی پیروی کرد. این موضوع می تواند زیان های جبران ناپذیر را برای بدن ایجاد کند. پس دریافت راهنمایی از متخصصین تغذیه را از خود دریغ نکنید و برای داشتن سلامتی همیشگی روشی متناسب با بدن خودتان را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر: