۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو فاز جدید غیزانیه

کدخبر: 2361067

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: در فاز دوم و سوم پروژه آبرسانی به غیزانیه به ترتیب ۶۰ و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار با هدف رفع مشکلات آب بخش غیزانیه صرف شد.

صادق حقیقی‌پور مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان در آئین بهره‌برداری از فاز دوم و سوم پروژه آبرسانی به غیزانیه اظهار کرد: خوشبختانه از روز دهم شهریور ماه عملیات تست و بهره‌برداری آزمایشی فاز دوم آبرسانی غیزانیه با موفقیت انجام شد و لوله‌گذاری ۲۸ کیلومتر با لوله‌های ۶۰۰ میلی‌متری از جنس GRG و پلی‌اتیلن انجام شد.

وی افزود: هرچند که بیشترین تراکم و میزان جمعیت در مسیر فاز دوم پروژه است اما فاز سوم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه تعداد روستاهای مسیر سوم زیاد است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: خوشبختانه طی چند روز اخیر نیز موفق به اتصال لوله آب به تاسیسات تقویت فشار دهلاویه شدیم و به‌زودی بهره‌برداری آزمایشی از آن شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: طبیعی است همانند دیگر پروژه‌ها در مسیر آبرسانی به تمامی روستاها دچار مشکلاتی در شبکه و نحوه توزیع و اتصالات خطوط شویم که امیدواریم در کنار قرارگاه خاتم این مسائل را حل کنیم تا طعم شیرین آب شرب به دورترین روستاهای غیزانیه برسد.

صادق حقیقی‌پور تصریح کرد: یکی از نقاط مثبت فاز سوم این است که وابستگی ما به تاسیسات رامهرمز کاهش می‌یابد چراکه باتوجه به طولانی بودن مسیر تاسیسات رامهرمز با بخش شرقی غیزانیه و فرسودگی خط همیشه مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: در فاز دوم ۶۰ میلیارد تومان و در فاز سوم ۳۵ میلیارد تومان هزینه شد که تمام هدف ما رفع مشکلات آب‌رسانی بخش غیزانیه است و تا گام آخر پیگیر حل این مسائل هستیم.

حقیقی‌پور افزود: هدف ما در فاز دوم دسترسی ۵۰ روستا و در فاز سوم ۸۰ روستا به آب پایدار یعنی بودن حداقل ۱۲ ساعت آب در خطوط لوله است.

وی عنوان کرد: ۲۴ کیلومتر لوله‌گذاری اولیه در سه سال و نیم انجام شد اما ۵۰ کیلومتر فعلی با همت دسته جمعی در کمتر از دوماه و نیم لوله‌گذاری شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: