تحریف تحریم؛ پاس گل به ترامپ

کدخبر: 2360983

نوبخت با تحریف واقعیت تحریم ها و بزرگ نمایی آن هم در مقابل دشمن، آمریکا را از تاثیرگذاری تشدید تحریم ها مطمئن می کند تا هم مسیرش را مستحکم تر از قبل ادامه بدهد و هم با دریافت پالس ضعف از جانب ایران، مقدمات مذاکره از طرف کاسبان تسلیم آماده شود.

نسیم آنلاین ؛ علیرضا فقیهی راد: جریان سازش اساسا نتیجه تحریف و دادن آدرس غلط است، روزی حسن روحانی در مقام کاندیدای ریاست جمهوری در سال 92 اعلام کرد باید با کدخدا مذاکره کرد تا هم چرخ هسته ای بچرخد و هم چرخ اقتصاد کشور، که نهایتا مذاکره محقق شد و هم چرخ هسته ای متوقف شد و هم چرخ زندگی و معیشت مردم از کار افتاد. ابتدای دولت یازدهم هم با اعلام اینکه خزانه دولت خالی است، رسما با تحریف واقعیت پالس روشنی به طرف های خارجی داد، پالس ضعف و انفعال که ما مجبور به مذاکره هستیم و حاضر هستیم هر امتیازی در مذاکرات بدهیم. که البته در عمل نیز با بهره برداری آمریکایی ها همین اتفاق افتاد.

اندکی بعد در میانه مذاکرات جواد ظریف در دانشگاه تهران که با انتقادات دانشجویان نسبت به تضعیف بنیه نظامی و پشتوانه هسته ای کشور روبرو شد او نیز با تحریف حقیقت پالس ضعف به طرف های خارجی داد. ظریف در دانشگاه تهران گفت: «آمریکا می تواند با یک بمب کل تاسیسات دفاعی ما را زمین گیر کند.» البته پس از چندی با واکنش محکم رهبرمعظم انقلاب روبرو شد و ایشان فرمودند دستگاههای نظامی کشور برای مقامات دولتی تور بازدید از دستاوردهای دفاعی کشور بگذارند.

روزی هم حسن روحانی برجام را به آب خوردن مردم گره زد و ظریف و بقیه مقامات دولتی هم مکررا اعلام کردند اگر آمریکا از برجام خارج شود ما با اروپایی ادامه می دهیم و اطمینان دادند، ایران از برجام خارج نخواهد شد، و همین امر ترامپ را مطمئن کرد که اگر از برجام هم خارج شود، تحریم ها را هم برگرداند.

حال در شرایطی که کشور در یکی از حساس ترین مراحل درگیری با آمریکا قرار دارد و آمریکا تمام توان خود را برای موثر بودن راهبرد فشارحداکثری به کار گرفته است که ایران را به پای میزمذاکره و تغییر رفتار بکشاند، ناگهان مانند گذشته محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در اظهاراتی عجیب می گوید: «شدیدترین مرحله تحریم نفت دربرابر غذا بود، اما الان در شرایطی هستیم که این بی‌انصاف‌ها و دژخیمان حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند و اگر هم به‌فروش می‌رسد، امکان تبادل مالی نباشد.» این اظهارات نابخردانه سریعا توسط رسانه های ضدانقلاب بازتاب پیدا می کند تا بستری شود برای تعبیر شدن خواب و خیال ترامپ!

نوبخت با تحریف واقعیت تحریم ها و بزرگ نمایی آن هم در مقابل دشمن، آمریکا را از تاثیرگذاری تشدید تحریم ها مطمئن می کند تا هم مسیرش را مستحکم تر از قبل ادامه بدهد و هم با دریافت پالس ضعف از جانب ایران، مقدمات مذاکره از طرف کاسبان تسلیم آماده شود. نتیجه پاس گل نوبخت به ترامپ را روزهای آتی باید دید که آمریکایی ها چگونه از این اظهار ضعف و وادادگی بهره برداری حداکثری می کنند.

حال آنکه هرچند تحریم نفتی وجود دارد، اما اولا ایران هم اکنون در حال فروش نفت به چین هست و مقتدارانه 5 نفتکش نیز به دریای کارائیب به مقصد ونزوئلا می فرستد دوما مقصر شرایط فعلی کسی نیست جز دولت متبوع جناب نوبخت، که امضا کری را تضمین دانستند و منتظر چشم آبی های اروپایی در برجام معطل ماندند و فکری هم برای حل مشکلات درونی اقتصاد کشور نکردند.

اساسا دولت طی این سال ها بجای نگاه به درون و تقویت داخل جهت ایجاد پشتوانه قدرت برای کسب منافع در حوزه بین الملل، با دادن گرای ضعف به دشمن در حال چوب حراج زدن به مولفه های اقتدارآفرین کشور است.

ارسال نظر: