مفتی قدس: مسجدالاقصی جایی برای غیر مسلمان‌ها نیست

کدخبر: 2360958

مفتی قدس تاکید کرد که مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان است و جایی برای غیرمسلمان‌ها در آن وجود ندارد.

شیخ محمد حسین، مفتی قدس و فلسطین در خطبه نماز جمعه اظهار کرد: مسجد الاقصی مسجدی اسلامی تنها برای مسلمانان و نه هیچ کس دیگری است و در آن جایی برای غیر مسلمان‌ها وجود ندارد، خداوند در قرآن کریم اسلامی بودن آن را تایید کرد و این باوری در قلب‌های تمامی مومنان است.

شیخ محمد حسین گفت: زمانی که می‌گوییم مسجد الاقصی برای عبادت مسلمانان بوده و مکان ویژه آنها است، به هیچ یک از مردم تعرض نمی‌کنیم بلکه بر واقعیتی دینی عقیدتی تاکید می‌کنیم.

مفتی قدس تاکید کرد: این مکان مقدس (مسجد الاقصی) محلی تنها برای عبادت مسلمانان است و مسیحی‌ها کلیساها و یهودی‌ها کنیسه‌های خود را دارند.

او در ادامه گفت: کسی که به یک ذره از خاک این مکان آسیب بزند، متعرض عبادت مسلمانان و باورهای آنها شده و به خداوند، رسول او و مسلمانان خیانت کرده است.

شیخ محمد حسین در ادامه مخالفت خود را با هر گونه تعرض به مسجد الاقصی و یا تلاش برای تقسیم و یا تحمیل شرایطی به آن از طریق اشغال و زورگویی اعلام کرد.

مفتی قدس ضمن استقبال از گام‌هایی که دو جنبش فتح و حماس در مسیر آشتی فلسطین برمی‌دارند، به نشست اخیر گروه‌های فلسطینی اشاره کرده و گفت: مردم دیدارهایی را که در آنها به اتحاد صفوف و اتحاد کلمه دعوت می‌شود، به فال نیک می‌گیرند.

نماز جمعه در مسجد الاقصی با مشارکت هزاران فلسطینی برگزار شد.

روز پنج‌شنبه نشست دبیرخانه‌های گروه‌های فلسطینی با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس جهت بررسی راه‌های مقابله با طرح الحاق رژیم صهیونیستی برگزار شد.

سران این گروه‌ها در بیانیه پایانی مخالفت خود را با تمامی پروژه‌های نابودی مساله فلسطین و نیز هرگونه آسیب به قدس و مقدسات مسیحی و اسلامی آن اعلام کردند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: