مصطفی ادیب خواهان دولتی با ۱۴ وزیر و میشل عون با ۲۴ وزیر است

کدخبر: 2360941

مدیر یک مرکز رسانه ای در لبنان اعلام کرد که مامور به تشکیل کابینه این کشور خواهان تشکیل دولتی با ۱۴ وزیر و رئیس جمهور به دنبال کابینه ای با ۲۴ وزیر است.

«سالم زهران» مدیر مرکز رسانه ای «الارتکاز» لبنان اظهار داشت: میشل عون رئیس جمهور لبنان تمایل دارد دولتی متشکل از ۲۴ وزیر و بدون ادغام وزارتخانه ها تشکیل شود اما «مصطفی ادیب» مامور به تشکیل کابینه، دولتی متشکل از ۱۴ وزیر را مطرح کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: وزرای کابینه آتی متشکل از شخصیت های سیاسی معروف نیستند و صحبتهای اصلی درخصوص وزارتخانه های بهداشت، انرژی، زیرساخت و دادگستری است. قرار است روز دوشنبه صحبتها در این باره به صورت جدی آغاز شود.

زهران در بخش دیگر سخنان خود به سفر «دیوید شینکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه اشاره و اعلام کرد: ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی از جمله محورهای گفتگوی وی با مقامات لبنانی است.

وی به حادثه انفجار بیروت نیز پرداخت و گفت: طبق تحقیقات، حمله هوایی یا بمب عامل انفجارهای بیروت نبوده است و میزان کمکها به لبنان کمتر از حجم خسارتهای وارده است.

در حادثه اخیر بیروت که در پی انفجار محموله نیترات آمونیوم روی داد حدود ۱۹۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند. در پی این موضوع دولت «حسان دیاب» استعفا کرد و سه هفته پس از آن مصطفی ادیب سفیر لبنان در آلمان با توافق طرف‌های لبنانی مأمور به تشکیل کابینه شد.

ارسال نظر: