وزیر دفاع: نهضت قطعه سازی در نیروهای مسلح نمود عینی دارد

کدخبر: 2360903

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تولید بیش از ۳۸ هزار قطعه توسط زیرمجموعه های این وزارتخانه گفت: نهضت قطعه سازی در نیروهای مسلح نمود عینی دارد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه افتتاح نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع طی سخنانی اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی برای ضربه زدن به ایران انجام می دهند که یکی از آنها تلاش برای غیر فعال کردن کارخانه های ایران است.

وی افزود: آنها تلاش می کنند با نفروختن قطعات مختلف این کار را انجام دهند. یکی از کارهایی که در کشور به جد دنبال شده تامین قطعات برای صنایع مختلف کشور است که وزارت دفاع به دلیل آنکه زودتر از بقیه مورد تحریم واقع شدند در این حوزه پیش قراول هستند.

وزیر دفاع گفت: امروز به لطف خدا بیش از ۳۸ هزار قطعه را تولید می کنیم که در این نمایشگاه ۳ هزار قطعه را به نمایش گذاشته ایم. فقط در حوزه مواد فلزی و غیر فلزی ما نیازمند بیش از ۴ هزار نوع ماده بودیم که برای یک سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی با ساخت این ماده صورت گرفته است.

امیر حاتمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه می خواهیم بگوییم که نهضت قطعه سازی در نیروهای مسلح نمود عینی دارد. در این نمایشگاه همچنین یک گیربکس دریایی برای استفاده در انواع شناورها نیز رونمایی شد که ما را یک گام به اهدافمان نزدیک تر می کند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: