زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری و ارشد مشخص شد

کدخبر: 2360899

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه نتایج نهایی تمامی آزمون های سال ۹۹ تا اواخر مهر ماه اعلام می‌شود، گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد، شنبه یا یکشنبه این هفته و نتایج اولیه آزمون سراسری نیز تا هفته اول مهر ماه اعلام می‌شود.

دکتر ابراهیم خدایی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۹۹ اعلام شده و پذیرفته‌شدگان انتخاب رشته خود را انجام داده‌اند و این داوطلبان برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. حدودا ۲۰ تا ۲۵ روز مصاحبه این داوطلبان زمان می‌برد ضمن اینکه تمامی این مصاحبه‌ها به شکل مجازی انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۹ تا آخر مهر ماه اعلام شود. نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیز شنبه یا یکشنبه این هفته یعنی ۱۵ یا ۱۶ شهریور ماه و نتایج اولیه کنکور نیز تا هفته اول مهر ماه اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با تأکید بر اینکه انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان ارشد از هفته پیش رو شروع خواهد شد. طبیعتا با توجه به اینکه در آزمون کارشناسی ارشد یکسری از رشته‌ها نیازمند مصاحبه است بنابراین پیش‌بینی ما این است که نتایج نهایی این آزمون و کنکور نیز همانند دکتری تا پایان مهر ماه اعلام شود.

دکتر خدایی ادامه داد: همان طور که عنوان شد نتایج اولیه کنکور حتما تا هفته اول مهر ماه اعلام می‌شود و با توجه به اینکه یک سری از رشته‌های این آزمون نیز نیازمند مصاحبه است و دانشگاه فرهنگیان که حدود ۲۰ هزار ظرفیت پذیرش دانشجو دارد، حدودا پذیرفته‌شدگان این دانشگاه ۱۶ روز زمان برای انجام مصاحبه نیاز دارند. بنابراین تلاش سازمان سنجش این است که نتایج تمامی آزمون‌ها تا اواخر مهر ماه اعلام شود و داوطلبان بتوانند از اوایل آبان‌ ماه ثبت نام خود را برای حضور در کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها انجام دهند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: