حسن روحانی: آبادانی روستاها یعنی حرکت در مسیر تولید

کدخبر: 2360896

رئیس جمهور گفت: آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید؛ آبادانی روستا به معنای حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و خدمت به مردم بسیار خوب در همه روستاهای کشور است.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو اظهار داشت: از بخش نیرو و آب و برق تشکر می‌کنم چون تلاش بسیار وسیعی را به کار گرفتند و ما از این لحاظ می توانیم کشورمان را با کشور های دیگر و حتی کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم و اینکه تقریبا همه مردم کشور ما از برق استفاده می کنند و در روستاها هم ۹۹ درصد و حتی بیشتر از آن از برق استفاده می کنند.

وی افزود: همه روستاهای دارای ۲۰ خانوار و حتی ۱۰ خانوار و در بعضی مناطق حتی روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار دارای نعمت برق هستند، یک افتخار بزرگی برای ما هست که مردم روستای ما باید از همه نعمت‌ها و فرصت‌های اساسی مثل مردم شهر برخوردار باشند و از آب و برق و آموزش و راه و مخابرات و نفت و گاز بهره مند شوند و در همه این زمینه ها کار بسیار خوبی در این هفت سال گذشته و همچنین در سال‌های پس از پیروزی انقلاب انجام گرفته است.

وی افزود: آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید؛ آبادانی روستا به معنای حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و خدمت به مردم بسیار خوب در همه روستاهای کشور است.

روحانی با بیان اینکه این کار بسیار بزرگی هست که الان می توانیم اعلام کنیم که هر ۵۰ روز ما قادر هستیم یک سد مخزنی را به افتتاح برسانیم که آمار بسیار هیجان انگیزی است و باعث آبروی کشور ماست،‌گفت: اینکه هر هفته می توانیم ۳۰ روستا را به شبکه آب سالم وصل کنیم، اقداماتی که برای تصفیه آب و فاضلاب انجام می گیرد و هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب و هر دو ماه یک تصفیه خانه آب افتتاح می‌شود، به معنای این است که در زمینه زیرساخت و نیازمندی‌های حیاتی مردم در کشور اقدامات خوبی انجام می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی ما در یک منطقه آب و برق و گاز و راه و ارتباطات داریم به معنای این است که زیرساخت ها برای حرکت آماده شده، اظهار داشت: من خوشحال هستم که دولت مصوبه‌ای داشت و برای کسانی که جزوه خانوارهای کم مصرف هستند پاداش مناسبی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به طرح پاداش مشترکین کم مصرف برق، خاطرنشان کرد: طرحی که وزارت نیرو پیشنهاد داد و در دولت تصویب شد ۳۰ میلیون جمعیت ایران دیگر پولی را برای مصرف برقشان نخواهند و تا زمانی که کم مصرف هستند برقشان مجانی هست. این یکی از آرزوهای ما در طول سالیان دراز بود که برای مردم جزو اقشار کم درآمد و به طور طبیعی جزو اقشار کم مصرف برق هستند بتوانیم هدیه‌ای را خدمت آنها بدهیم و برق آنها مجانی شود.

روحانی در همین زمینه افزود: خداوند این توفیق را در سال پایانی دولت به ما داد که این هدیه را تقدیم مردم عزیزمان بکنیم زیرا این طرح بیشتر شامل حال روستاییان خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به آغاز طرح ۱۰ ساله وزارت نیرو برای جمع آوری آب های شیرین مصرف شده و تصفیه خانه ها برای مصارف مورد نیاز در دیگر بخش ها در تهران، گفت: همانطور که اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره فرمودند خیلی مهم است که این دولت فقط به فکر گذراندن شرایط برای یکسال آینده نیست بلکه به عنوان یک وظیفه، به دنبال تکمیل زیرساخت های کشور برای طی مسیر توسعه است.

وی تاکید کرد: دولت‌ها خادمان مردم هستند و دولت بعدی هم همینطور خواهد بود و مسیر خدمت به هم متصل است.

رییس جمهور تاکید کرد: ارزش افتتاح امروز ما بیش از سه هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان است. در زمینه برق کار بزرگی صورت گرفت و نیروگاه دوم دالاهو افتتاح شد، در زمینه سد هم امروز سد بستان‌آباد و کلقانچای افتتاح شد. امروز کشور در مسیر تحرک و پیشرفت قرار دارد و ما هر روز می‌بینیم که تلاش، فداکاری و ایثار مردم، کارمندان، کارگران و مهندسین ما در سراسر کشور به ثمر نشسته است و این شرایط ، شرایط بسیار مهمی برای ما است.

روحانی با بیان اینکه ما در شرایط عادی نیستیم و امسال در سخت‌ترین و شدیدترین شرایط تحریم، این افتتاح‌های بزرگ را انجام می‌دهیم، اظهار داشت: در تاریخ ایران در طول ۲/۵ سال گذشته و از اول سال ۹۷ تا امروز سابقه نداشته که چنین فشاری به مردم وارد شود و مردم هر روز با استقامت بیشتر در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کردند.الحمدالله ثابت کردیم آمریکا شکست خورد و این را به‌طور قطعی به دنیا و به تاریخ اعلام می‌کنیم که آمریکا همه طراحی‌ و توان خود را برای شکستن مردم ایران به‌کار گرفته بود تا مردم ما را در فشار قرار دهد.

وی ضمن بیان اینکه آمریکا در هفته‌های اخیر شکست های سیاسی بزرگی را متحمل شد، خاطرنشان کرد: در بیش از ٧٠ سالی که سازمان ملل تاسیس شده است سابقه نداشته است که آمریکا قطعنامه ای را علیه ملت ایران طراحی کند و ماه ها گدایی کند و با کشورهای مختلف تماس بگیرد وقتی طرحی را در شورای امنیت می آورد که علیه تسلیحات ایران بود ، فقط یک کشور به آمریکا رای داد و ١٣ کشور به طرح آمریکا یا رای مخالف و یا ممتنع دادند یعنی طرح آنها را رد کردند.

رئیس جمهور افزود: طرح مکانیزم ماشه که آمریکایی ها طراحی کردند چند روز قبل در جلسه شورای امنیت حدود (۴ یا ۵ شهریور ) حدود ١٠ روز پیش که یک جلسه برای مسایل منطقه ای و فلسطین بود که این طرح هم مطرح شد از ١۴ عضو حاضر ١٣ عضو سخنرانی کردند و این طرح را رد کردند.

روحانی ضمن بیان اینکه در آن جلسه اعضای شورای امنیت اعلام کردند طرح آمریکا قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: چنین شکستی در تاریخ سیاسی آمریکا بی نظیر است و این شکست به خاطر ایستادگی ملت ایران است اگر ایستادگی ملت نبود نه فقط این قطعنامه ها، بدتر از این قطعنامه ها را آمریکا علیه ما تصویب می کرد و به همه آرزوهایی که نسبت به این ملت نظام داشت، می رسید.

وی ادامه داد: با ایستادگی و مقاومت مردم از یک طرف شکست سیاسی آمریکا در سازمان ملل رقم زده است و از طرف دیگر آبادانی ایران را مشاهده می کنیم.

روحانی با بیان اینکه هر سال در دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به میزان تولید برق کشور اضافه شده است، افزود: علیرغم همه فشارهای دشمنان، امروز اعلام می‌کنیم که تا پایان این دولت ان‌شاء الله ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد و این افتخار برای ما است.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: مردم ما علیرغم فشارهای ناشی از تحریمهای ضد ایرانی آمریکا، در برابر ویروس خطرناک کرونا هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خوبی مقاومت کردند و باعث شدند که بهتر بتوانیم در مقایسه با دیگر کشورها از موج نخست بیماری کرونا عبور کنیم و در موج دوم هم به نظر من قدم‌های پایانی‌اش را طی می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم که با احتیاط مردم، ان‌شاءالله شاهد موج سوم بیماری در کشور نباشیم تا به این ترتیب گام های بلندتری در بخش های سلامت و معیشت مردم و تحول و آبادانی کشورمان برداشته شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: