تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس آغاز شد

کدخبر: 2360891

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی از امروز آغاز شده است که ممنوعیت از حضور نامزدها در شبکه‌های استانی، مجازات در نظر گرفته شده برای کاندیداهایی است که شیوه‌نامه‌ها را رعایت نکنند.

در حالی تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای از صبح امروز (پنجشنبه ۱۳ شهریور) آغاز شده که شیوع ویروس کرونا، نامزدهای راه یافته به دور دوم را با محدودیت‌های خاص خود مواجه کرده است.

از همین روست که وزارت کشور، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به نامزدها ابلاغ کرده و آن‌ها مؤظف هستند بر اساس آن، به تبلیغات بپردازند.

مطابق شیوه‌نامه‌های ابلاغی، در شعب اخذ رای باید فاصله دو متری رعایت شود. مجریان برگزاری انتخابات نیز از قبل از برگزاری انتخابات غربالگری می شوند.

همچنین برای اخذ رأی، اولویت با شعبی است که در فضای باز می‌توانند از مردم رأی اخذ کنند. شعب از قبل ضدعفونی می شوند و رأی دهندگان باید فواصل را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

ممنوعیت از حضور نامزدها در شبکه‌های استانی نیز مجازاتی است که برای کاندیداهایی که شیوه‌نامه‌ها را رعایت نکنند در نظر گرفته شده است. یعنی چنانچه کاندیدایی اقدام به برگزاری تجمع کند، حق استفاده از برنامه‌های تلویزیونی را از دست خواهد داد. معرفی به دستگاه قضایی نیز پیش‌بینی شده است.

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ شهریور در شرایطی برگزار می‌شود که وزارت کشور پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا را به حوزه‌های انتخابیه ابلاغ کرده است.

۱۱ حوزه‌ای که دور دوم انتخابات در آن‌ها برگزار خواهد شد، بدین شرح است:

۱- لنجان ۲- بیجار ۳- دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره ۴- سمیرم ۵- کرج، اشتهارد و فردیس ۶- اسلام‌آباد غرب و دالاهو ۷- کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان ۸- کرمانشاه ۹- اهواز، باوی و حمیدیه ۱۰- زنجان و طارم ۱۱- میانه می شود.

دو نامزدی که در مرحله اول انتخابات بیشترین رای را بدست آورده اما به حد نصاب، یعنی بیست درصد آرا نرسیده‌اند، در این انتخابات شرکت می کنند. در این مرحله هر نامزدی که بیشترین رأی را کسب کند، وارد مجلس شورای اسلامی می‌شود.

ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه نیز پایان تبلیغات خواهد بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: