شهادت یک اسیر فلسطینی در زندان صهیونیستی به دلیل اهمال پزشکی

کدخبر: 2360877

یک اسیر محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی در نتیجه اهمال پزشکی این رژیم، به شهادت رسید.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد، «داوود طلعت الخطیب» که به ۱۸ سال زندان محکوم بوده در زندان «عوفر» در نزدیکی رام‌الله به دلیل حمله قلبی به شهادت رسید.

بر اساس خبرگزاری «شهاب»، کمیته مذکور افزود: داوود الخطیب (۴۱ ساله) از بیت‌‌لحم در سال ۲۰۱۷ و زمانی که در زندان «ریمون» بوده دچار حمله قبلی شده و در آن زمان به بیمارستان «سوروکا» منتقل شده است.

در ادامه این گزارش آمده، قرار بوده اسیر الخطیب در نوامبر ۲۰۲۰ و پس از پایان دوره محکومتیش آزاد شود.

با شهادت داوود الخطیب تعدادی شهدای جنبش «الاسیره» از سال ۱۹۶۷ تا کنون به ۲۲۵ نفر رسید.

از سوی دیگر اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در پی شهادت اعلام عزا کردند. دفتر اطلاع‌رسانی اسرا نیز مسوولیت کامل این موضوع را بر عهده رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد، در پی شهادت الخطیب اوضاع زندان‌ها متشنج و فریادهای تکبیر شنیده شده و اسرا شروع به کوبیدن درهای زندان کرده ا‌ند.

‌واکنش حماس

حماس در واکنش به شهادت این اسیر اعلام کرد، این جنایت به سلسله جنایت‌‌های دیگر رژیم اشغالگر در پرونده سیاهش درباره اسرا افزوده شد.

حماس تصریح کرد، این اسیر نیز مانند باقی اسرا در شرایط بازداشت بسیاری سختی بوده و طی سال‌های بازداشتش مورد اهمال پزشکی عمدی قرار گرفته که در نهایت باعث شهادتش شده است.

این جنبش فلسطینی تأکید کرد، شهادت الخطیب جنایتی انسانی است که بر تخلف‌های گسترده رژیم صهیونیستی در حق اسرا بویژه اسرای بیمار تأکید می‌کند اما این جنایت‌ها از اراده اسرا نخواهد کاست و حماس به مسیر جهاد و مقاومت برای پایان رنج و آزادی همه آنها ادامه خواهد داد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: